Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78302
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Поетичний дискурс на уроках англійської мови
Other Titles Poetic discourse of English lessons
Authors Бусько, Р.В.
ORCID
Keywords вірш
стихотворение
poem
активізація пізнавальної діяльності
активизация познавательной деятельности
activation of cognitive activity
урок англійської мови
урок английского языка
English lesson
віршованого матеріал
стихотворный материал
poetic material
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78302
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Бусько, Р.В. Поетичний дискурс на уроках англійської мови. Зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / Р.В. Бусько; наук. керівник C.О. Швачко. – Суми: СумДУ, 2020 – 34 с.
Abstract Моніторинг ментально-когнітивної діяльності учнів під час занять іноземною поезією чи співами. Виявити переваги та недоліки прийомів навчання з допомогою віршованої літератури на основі даних практичного досвіду роботи з школярами, студентами. Систематизувати отримані результати для подальшого введення їх в навчальну програму. Перевірка ефективності біхевіористичного, конітивіського підходів у вивченні іноземних мов. Розроблення індивідуальної програми занять на дистанційному навчанні. Пошук способів підвищення робочої мотивованості учнів поза межами класу. Розвиток комунікативних навичок, креативної складової мовлення, пам’яті та об’єму словникового запасу учнів.
Цель работы заключается в изучении особенностей использования стихотворений на уроках иностранного языка в общеобразовательной школе и их роль в формировании внутренней мотивации учащихся к изучению иностранного языка. Теоретическое значение бакалаврской работы заключается в дальнейшей разработке современных методов преподавания, изучения и обучения английскому языку с применением современных. В статье отражена эффективность и целесообразность использования стихотворных форм на уроках английского языка. Автор приводит примеры, советы по подбору стихотворного материала, а также обосновывают преимущества и целесообразность их использования. Практическое значение полученных результатов заключается в возможности использования методических рекомендаций при прохождении педагогической практики в средней
The goal of the bachelor's thesis is to study the features of using poetic material, It reflects the effectiveness and appropriateness of the use of poetic forms at English lessons. The author gives examples off poetic material, as well as the benefits and justify the appropriateness of their use. Theoretical meaning of the bachelor's thesis lies in the further development of modern methods of teaching, learning and teaching English. The work also discloses the results of the survey and work with teenage students of the specialized school.Practical meaning of the results lies in the possibility of using methodological recommendations for teaching practice in a secondary school, developing a lesson summary using Internet technologies.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
246
Ireland Ireland
2775
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
50599
Singapore Singapore
6168531
Ukraine Ukraine
801930
United Kingdom United Kingdom
50593
United States United States
3810303

Downloads

Czechia Czechia
801932
Finland Finland
17261
Germany Germany
17266
Iran Iran
1
Lithuania Lithuania
289925
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
545927
Norway Norway
1
Poland Poland
17267
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
10884984
United Kingdom United Kingdom
1452077
United States United States
6168530

Files

File Size Format Downloads
Busko_Bachelous_paper.pdf 400.53 kB Adobe PDF 20195173

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.