Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78302
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Поетичний дискурс на уроках англійської мови |
Other Titles |
Poetic discourse of English lessons |
Authors |
Бусько, Р.В.
|
ORCID | |
Keywords |
вірш стихотворение poem активізація пізнавальної діяльності активизация познавательной деятельности activation of cognitive activity урок англійської мови урок английского языка English lesson віршованого матеріал стихотворный материал poetic material |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78302 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Бусько, Р.В. Поетичний дискурс на уроках англійської мови. Зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / Р.В. Бусько; наук. керівник C.О. Швачко. – Суми: СумДУ, 2020 – 34 с. |
Abstract |
Моніторинг ментально-когнітивної діяльності учнів під час занять іноземною поезією чи співами. Виявити переваги та недоліки прийомів навчання з допомогою віршованої літератури на основі даних практичного досвіду роботи з школярами, студентами. Систематизувати отримані результати для подальшого введення їх в навчальну програму. Перевірка ефективності біхевіористичного, конітивіського підходів у вивченні іноземних мов. Розроблення індивідуальної програми занять на дистанційному навчанні. Пошук способів підвищення робочої мотивованості учнів поза межами класу. Розвиток комунікативних навичок, креативної складової мовлення, пам’яті та об’єму словникового запасу учнів. Цель работы заключается в изучении особенностей использования стихотворений на уроках иностранного языка в общеобразовательной школе и их роль в формировании внутренней мотивации учащихся к изучению иностранного языка. Теоретическое значение бакалаврской работы заключается в дальнейшей разработке современных методов преподавания, изучения и обучения английскому языку с применением современных. В статье отражена эффективность и целесообразность использования стихотворных форм на уроках английского языка. Автор приводит примеры, советы по подбору стихотворного материала, а также обосновывают преимущества и целесообразность их использования. Практическое значение полученных результатов заключается в возможности использования методических рекомендаций при прохождении педагогической практики в средней The goal of the bachelor's thesis is to study the features of using poetic material, It reflects the effectiveness and appropriateness of the use of poetic forms at English lessons. The author gives examples off poetic material, as well as the benefits and justify the appropriateness of their use. Theoretical meaning of the bachelor's thesis lies in the further development of modern methods of teaching, learning and teaching English. The work also discloses the results of the survey and work with teenage students of the specialized school.Practical meaning of the results lies in the possibility of using methodological recommendations for teaching practice in a secondary school, developing a lesson summary using Internet technologies. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
1
Germany
1
Greece
246
Ireland
2775
Italy
1
Lithuania
1
Poland
50599
Singapore
6168531
Ukraine
801930
United Kingdom
50593
United States
3810303
Downloads
Czechia
801932
Finland
17261
Germany
17266
Iran
1
Lithuania
289925
Moldova
1
Netherlands
545927
Norway
1
Poland
17267
Singapore
1
Ukraine
10884984
United Kingdom
1452077
United States
6168530
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Busko_Bachelous_paper.pdf | 400.53 kB | Adobe PDF | 20195173 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.