Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78402
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Hotel Marketing Policy: Role of Rating in Consumer Decision Making |
Other Titles |
Маркетингова політика в готелях: вплив рейтингу на прийняття рішень споживачами |
Authors |
Bacik, R.
Fedorko, R. Gavurova, B. Olearova, M. Rigelsky, M. |
ORCID | |
Keywords |
відгуки полярність готель хмара ключових слів аналіз відмінностей Вишеградська четвірка задоволення потреб клієнта sentiment polarity hotel word cloud difference analysis Visegrad group customer satisfaction |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78402 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Bacik, R., Fedorko, R., Gavurova, B., Olearova, M., & Rigelsky, M. (2020). Hotel Marketing Policy: Role of Rating in Consumer Decision Making. Marketing and Management of Innovations, 2, 11-25. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-01 |
Abstract |
Туристична галузь стрімко розвивається та забезпечує зростання валового внутрішнього продукту країн
Вишеградської четвірки. Авторами наголошено, що рівень задоволення потреб споживачів є ключовим фактором зростання прибутковості готельного бізнесу та розвитку туристичної галузі. Метою статті є аналіз відгуків споживачів щодо умов проживання у Топ-готелях країн Вишеградської четвірки. Для досягнення поставленої мети авторами проаналізовано пошукові запити туристів щодо відповідності умов проживання у готелях різних типів визначеним на онлайн-порталі "Tripadvisor" або офіційному сайті готелю. Вибірку туристів поділено на категорії: бізнес-подорожуючі; сімейні пари; друзі; сім’ї з дітьми; ті, що подорожують на одинці. Вихідні дані сформовано на основі аналізу 117 готелів країн Вишеградської
четвірки (Чеська республіка – 39-33,3%; Угорщина – 15-12,8%; Польща – 56-47,9%; Словацька республіка – 7-6%) та туристичного порталу онлайн-бронювання "Tripadvisor". Періодом дослідження обрано липень 2019 року. Таким чином, детермінована вибірка дослідження становить 22400 відгуків клієнтів. Методологічною основою дослідження є метод ANOVA, тести Краскела-Уолліса та Уелча. При цьому вибір тесту залежав від результатів аномальності та дисперсії аналізованих змінних. Результати аналізу пошукових запитів представлено за допомогою хмари частоти появи ключових слів у відгуках споживачів та асоціативних таблиць. Авторами зазначено, що для категорії туристів, що подорожують на одинці визначено незначну розбіжність між розумінням зазначених умов проживання та фактичними. У статті виділено відносну частоту повторюваності слів, що зустрічаються у відгуках туристів та характеризують емоційну складову споживачів: позитив, довіра, смуток та інші. Результати аналізу полярної відповідності позитивних та негативних відгуків свідчать про відсутність не узгодженості серед досліджуваної вибірки. Однак, зазначено, що полярність позитивних відгуків перевищує негативні. Авторами наголошено про необхідність впровадження клієнто-орієнтованої маркетингової політики, що дозволить підвищити лояльність споживачів, кількість їх позитивних відгуків та рейтинг готелю. Tourism is a rapidly developing industry, covering a significant part of the gross domestic product. Understanding clients and meeting their needs is a dominant role to meet the economic objectives of accommodation facilities. The primary objective of the article is to evaluate the sentiment of the customers rating in the purpose of stays at top hotels in the Visegrad Group countries. This objective was accomplished based on exploratory analysis, sentiment analysis and polarity analysis of various types of hotel stays (business travellers, couples, friends, family and solo travellers). The analysis included 117 hotels from the Visegrad Group countries (the Czech Republic = 39- 33.3%; Hungary = 15-12.8%; Poland = 56-47.9%; Slovak Republic = 7-6%) and input into analysis were obtained from online booking portal TripAdvisor during July in 2019. The analysis featured 22,400 customer reviews. The exploratory analysis made use of the frequency word cloud charts and association tables. In this section, it was found that there were no significant differences between the concept and syntax. The only difference is noticeable in solo travellers. The sentiment analysis assessed the relative frequencies of the sentiment, where significant differences were found in three of the ten analyzed areas - positive, trust, sadness. The last part of the analyzes assessed polarity (negative or positive review). However, no significant difference was found. Overall, the polarity of the positive outputs exceeded that of the negative outputs. Differential tests such as ANOVA, Kruskal-Wallis test or Welch test were used to process the previous two parts. The choice of tests was justified by the outcomes of outliers and variance variability. The study points to perfect implementation of customer-oriented marketing theories in the hotels in question, as evidenced by relatively high values of specific areas of sentiment and relatively low differences between customer categories in terms of the type of their stay. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-1847557415
Austria
1
Brazil
249793213
Canada
1
China
-18778669
Croatia
1
Cuba
1
Finland
1
France
124896607
Germany
1840139980
Greece
1
Hong Kong SAR China
167421
India
-810342614
Indonesia
-78581334
Iran
1
Ireland
41632204
Israel
1
Kenya
1
Lithuania
694288793
Malaysia
-1847557414
Philippines
1698401365
Portugal
1
Romania
1840139981
Saudi Arabia
1
Slovakia
1
South Korea
41632200
Spain
694288794
Switzerland
694288796
Taiwan
1
Thailand
16717039
Ukraine
215144
United Kingdom
-209261422
United States
-78581336
Unknown Country
-1248894130
Vietnam
131818
Downloads
Australia
1
Canada
2248894
China
1189181
Czechia
1
France
1
Germany
-78581340
Greece
1
Hong Kong SAR China
1189181
India
8020238
Indonesia
825094455
Ireland
1
Kenya
124896606
Lithuania
1
Macao SAR China
1
Malaysia
1
New Zealand
1
Philippines
1
Portugal
1
Romania
498682
Saudi Arabia
1
Singapore
-78581333
Slovakia
1189181
Slovenia
1
Switzerland
1
Turkey
1
Ukraine
45944031
United Kingdom
1840139978
United States
-1847557412
Unknown Country
-78581341
Vietnam
68611603
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bacik_mmi_2_2020.pdf | 1.32 MB | Adobe PDF | 835720619 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.