Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78413
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Future of TV Advertising Targeting Young Slovak Consumers |
Other Titles |
Дослідження впливу телевізійної реклами на молодь Словаччини |
Authors |
Miklosik, A.
Starchon, P. Vokounova, D. Korcokova, M. |
ORCID | |
Keywords |
споживча поведінка інформаційна діяльність інтегровані маркетингові комунікації пошукова видимість телевізійна реклама Словаччина consumer behaviour information research integrated marketing communication search visibility television advertising Slovakia |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78413 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Miklosik, A., Starchon, P., Vokounova, D., & Korcokova M. (2020). The Future of TV Advertising Targeting Young Slovak Consumers Marketing and Management of Innovations, 2, 122-138. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-09 |
Abstract |
Основою успішної реалізації маркетингових стратегій є аналіз поведінки споживачів та визначення факторів, які впливають на їх алгоритм пошук інформації та процесу прийняття рішень. У статті зазначено, що своєчасний моніторинг зміни споживчої поведінки у часі є першочерговим завданням для рекламних кампаній. У статті зазначено, що інтегровані програми маркетингових комунікацій повинні поєднувати традиційні та нові канали комунікацій (смартфони, телебачення та соціальні мережі тощо). При цьому авторами відмічено, що рівень сприйняття мультимедійного контенту та телевізійної реклами споживачами покоління Y та Z, значно відрізняються від попередніх поколінь. Таким чином, головною метою даного дослідження є формування моделі споживчої поведінки молоді, у розрізі нових та традиційних каналів комунікації. Вихідні данні для дослідження сформовано на основі вибірки з 135 студентів університетів Словаччини. Емпіричне дослідження проведено з використанням шестикомпонентної моделі інтерпретації споживчої поведінки. У статті авторами емпірично підтверджено доцільність включення до комплексу комунікаційних інструментів традиційного каналу – телевізійної реклами, яка повинна бути орієнтована на молодь. У статті наголошено, що чим вище рівень популярності рекламних повідомлень у пошукових запитах молоді тим вищий рівень окупності рекламних інвестиції. Таким чином, інтегрована програма маркетингових комунікацій повинна забезпечувати топ-позиції у рейтингу за брендом, товаром та відповідними ключовими словами у пошукових системах. Так рівень видимості у пошукових системах безпосередньо впливає на ефективність маркетингової комунікації, сприяючи підвищенню ефективності бізнес діяльності. За результатами дослідження авторами виокремлено низку рекомендацій щодо оптимізації комунікаційних кампаній, які містять телевізійну рекламу, орієнтовану на молодь. The consumer preferences and behaviour should be considered with the purpose to implement marketing strategies in today's world successfully. It is crucial to understand how consumers find information and how the consumer decision-making process develops in time. Therefore, for advertisers, considering the behaviour of their target audience is of paramount importance. Integrated marketing communication programs reflect the way online search and traditional and new media, such as smartphones, TV, and social media, influence consumer decision-making. Young consumers, often referred to as generations Y and Z, are very different from previous generations in terms of multimedia content consumption and their perception of television advertising. This paper aims at providing insights into this behaviour, including actions that follow-up as a response to television advertising. Results of a quantitative study performed on the sample of 135 university students from Slovakia using a sixcomponent behaviour explanation model. The results reveal that it still can be beneficial to include television advertisements in the communication mix aimed at these young consumers. The investments in TV advertising campaigns could pay off. The advertisers and their agencies should respect the role of high search visibility in this process. In this case, the messages contained in TV advertisements have the potential to influence the purchasing behaviour of young consumers. Thanks to achieving top ranking for the relevant brand, product, and campaignrelated keywords, communication campaigns can become truly integrated. Thus, the component of search visibility directly influences the efficiency of marketing communication, contributing to enhanced business performance. Suggestions towards the optimisation of the delivery of communication campaigns featuring TV advertising should target these consumers are presented based on the generated knowledge about their attitude towards and consumption of TV ads and subsequent behaviours. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Brazil
1
China
-109668462
Czechia
217589503
Egypt
18481
Finland
209322
France
1
Germany
180785
Greece
1
Hong Kong SAR China
90660
India
1659579622
Indonesia
39680987
Iran
649440932
Ireland
36645
Israel
680306997
Italy
130167
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
-806636680
Mexico
1
Mongolia
1
Morocco
1
Nepal
1
Netherlands
1
Nigeria
1
Pakistan
170761251
Palestinian Territories
1
Philippines
50325
Poland
1
Romania
1
Réunion
1601157102
Saudi Arabia
1
Singapore
1905467525
Slovakia
178660
South Africa
1
South Korea
1
Sri Lanka
232960814
Sweden
1
Taiwan
162820
Turkey
869322334
Ukraine
869322343
United Kingdom
-1836817993
United States
1905467527
Unknown Country
1601157100
Vietnam
-1421032532
Downloads
Bulgaria
1
Canada
1
Cayman Islands
1
China
1601157098
Czechia
170761250
France
1
Germany
1452550985
Hong Kong SAR China
2074400298
India
1452550982
Indonesia
1
Ireland
-458152570
Israel
680306998
Italy
203044
Latvia
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Mexico
1
Netherlands
111398
Nigeria
1
North Macedonia
1
Philippines
2074400304
Poland
-458152570
Portugal
1
Serbia
1
Singapore
1905467526
Slovakia
1616398930
South Africa
1
South Korea
1
Spain
2738006
Taiwan
210504
Turkey
1
Ukraine
104484
United Kingdom
1776452105
United States
1601157097
Unknown Country
-806636678
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Miklosik_mmi_2_2020.pdf | 654.86 kB | Adobe PDF | 1801127320 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.