Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78415
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Employee Advocacy as a Marketing Strategy to Power Brand Promotion: an Employee Perspective |
Other Titles |
Комунікаційно-контентна стратегія бренду компанії: переваги для співробітників |
Authors |
Thomas, T.
|
ORCID | |
Keywords |
контент маркетинг діджитал маркетинг ампліфікація співробітників залучення співробітників маркетинг в соціальних мережах content marketing digital marketing employee amplification employee engagement social media marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78415 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Thomas, T. (2020). Employee Advocacy as a Marketing Strategy to Power Brand Promotion: an Employee Perspective. Marketing and Management of Innovations, 2, 167-181. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-12 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання формування
комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії її працівниками. Розкрито економічну сутність соціальної ініціативи співробітників компанії на ринку товарів та послуг за рахунок створення та розповсюдження контенту бренду компанії у соціальних мережах. Проведено бібліометричний аналіз професійних журналів, експертних блогів присвячених темі digital-маркетингу та маркетингу у соціальних мережах. Основною метою проведеного дослідження є аналіз рівня обізнаності та сприйняття працівниками різних аспектів комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих за результатами опитування 102 співробітників автомобільних салонів у південних районах Кералу (Індія). Опитування здійснювалася за допомогою
інструменту Google Forms. Інформування респондентів про необхідність заповнення анкети здійснювалася за допомогою електронної пошти та месенджеру WhatsApp. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи двомірного графу відповідності, описової статистики, U-критерію Манна-Уітні та критерію КраскелаУолліса. Результати емпіричного аналізу підтвердили висунуту гіпотезу щодо дивергентного характеру участі працівників в комунікаційно-контентній стратегії бренду компанії залежно від функціональних обов’язків та їх посади. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що відсутність чіткої політики та рекомендацій ведення соціальних мереж, мотиваційних механізмів заохочення такої діяльності призводить до втрати потенційно можливих шляхів сталого розвитку компаній. Відзначено, що співробітники сприймають використання соціальних мереж як один із
напрямків реалізацією політики корпоративної соціальної відповідальності. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними менеджерам компанії при формуванні нової політики використання людських ресурсів за їх інтересами та професійною діяльністю в соціальних мережах для реалізації комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії. Employee Advocacy is an emerging and cost-effective concept of employee amplification to market products and services by enabling employees to build and share the company's brand contents through social media platforms. The paper summarizes the available research-based contents as well as articles and blogs of experts in the field of digital and social media marketing. The study primarily intended to assess employees’ awareness and perception of various aspects of employee advocacy. It has identified forms and types of contents shared and social media platforms now used by the employees in the automotive sector for leveraging brand promotion and communicating with the target market. The study has been designed as a descriptive research paper based on the empirical data collected from a sample of 102 employees from automobile showrooms in the southern districts of Kerala using a snowball sampling technique. A questionnaire was drafted with the help of google forms and administered among the respondents via email and WhatsApp. Two-dimensional plot of correspondence analysis, Descriptive statistics, Mann-Whitney U test, and Kruskal-Wallis H test was applied to present and describe the empirical data and to draw inference about the significance of the difference in the awareness and perception of employees about the aspects of employee advocacy on brand promotion in terms of demographic factors. Awareness level and understanding of the elements of employee advocacy is found very low and significantly different among employees according to the designation. This paper also indicates that the social media policies and guidelines of the companies were not rightly imparted to the employees. That’s why the involvement and creative use of the potentials of social media platforms by the employees were not up to a remarkable level. Employees perceived that employee advocacy as a cost-effective brand promotion strategy for the future, and it demands the employer’s motivation, recognition, and rewards for inspiring employees to be brand ambassadors. This research addressed a relatively new concept in which there has been no extensive empirical researches and calls on the attention of the market as well as academic researchers for contributing the unexplored areas of the novel and powerful idea for utilizing human resources in a platform where they are interested and involved. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Algeria
1
Australia
78631863
Austria
662084854
Bangladesh
152221300
Belgium
662084823
Bhutan
662084791
Botswana
1
Brazil
-157302303
Brunei
1
Burundi
1
Cambodia
1
Canada
662084935
Chile
-682172461
China
-1323242523
Colombia
1115729383
Costa Rica
1
Croatia
-2069220451
Czechia
617765323
Denmark
-1056726871
Ecuador
1
Egypt
662084913
Estonia
115130
Ethiopia
152221340
Finland
-157302307
France
-1323242514
Germany
78631939
Ghana
-802189741
Greece
216500
Hong Kong SAR China
-874184842
Hungary
-1604518093
India
-1323242475
Indonesia
-1323242504
Iran
1710411331
Iraq
1
Ireland
-1323242482
Israel
-1323242508
Italy
1309475837
Japan
-1604518149
Kenya
78631859
Latvia
1
Lebanon
1
Lesotho
1
Liechtenstein
70326
Lithuania
78631886
Luxembourg
1
Malaysia
-1323242477
Mauritius
426681993
Mexico
-2069220460
Mongolia
1
Morocco
109348
Myanmar (Burma)
1
Nepal
-1323242499
Netherlands
78631929
New Zealand
24930272
Nigeria
-1323242528
Norway
662084805
Pakistan
-1323242519
Palestinian Territories
1309475852
Peru
426682006
Philippines
-842896729
Poland
-2069220471
Portugal
-1323242527
Puerto Rico
1
Qatar
-1604518108
Romania
662084806
Russia
1
Rwanda
1
Saudi Arabia
967070862
Serbia
-1323242490
Singapore
-1323242521
Slovakia
1
Slovenia
426682007
South Africa
78631948
South Korea
426682103
Spain
-1323242534
Sri Lanka
-1323242494
Sweden
967070858
Switzerland
176044
Taiwan
662084836
Thailand
78356
Trinidad & Tobago
142531
Tunisia
2113982547
Turkey
967070865
Ukraine
38638
United Kingdom
-1323242532
United States
-1323242478
Unknown Country
-1868409633
Vietnam
78631907
Downloads
Australia
129239
Austria
593022203
Bangladesh
1
Barbados
1
Belgium
1890361829
Brazil
-1715701938
Cambodia
1
Cameroon
480041795
Canada
78631915
Chile
78631913
China
-1323242522
Colombia
1115729384
Congo - Kinshasa
1
Cyprus
1
Czechia
662084846
Denmark
-157302304
Ecuador
1
Egypt
662084907
Estonia
967070864
Ethiopia
-274387501
Finland
78631941
France
1309475840
Germany
-1323242520
Ghana
-802189740
Greece
-1323242530
Hong Kong SAR China
78631894
India
-1323242495
Indonesia
-1323242503
Iran
152221339
Iraq
1
Ireland
-1323242481
Israel
-1323242507
Italy
78631840
Japan
-1604518148
Jordan
1
Kenya
426681996
Kuwait
79007
Latvia
1631443659
Lebanon
1
Lithuania
-2069220484
Madagascar
1
Malaysia
-1323242476
Malta
-2069220465
Mauritius
24930179
Mexico
-2069220462
Morocco
76765
Namibia
1
Netherlands
78631883
New Zealand
1
Nigeria
967070856
Norway
1
Oman
-197320970
Pakistan
1969628601
Palestinian Territories
1309475854
Peru
110900
Philippines
662084938
Poland
-2069220467
Portugal
-1323242526
Puerto Rico
77540
Qatar
1
Romania
-274387500
Russia
1
Saudi Arabia
645482221
Serbia
-1323242480
Singapore
78631935
Somalia
662084815
South Africa
78631864
South Korea
1757968711
Spain
-1323242535
Sri Lanka
-1323242493
St. Lucia
1
Sweden
967070859
Switzerland
-682172446
Taiwan
78631841
Thailand
662084906
Tunisia
1
Turkey
2019271663
Ukraine
104342532
United Arab Emirates
180463
United Kingdom
78631856
United States
-1323242479
Unknown Country
-1323242509
Vietnam
78631908
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Thomas_mmi_2_2020.pdf | 717.31 kB | Adobe PDF | -1413003371 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.