Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78482
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження |
Authors |
Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
Harust, Yurii Vitaliiovych Шевцов, Я.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1655-5863 http://orcid.org/0000-0001-5450-4368 |
Keywords |
технологічний прогрес технологический прогресс technological progress технології технологии technology діджиталізація диджитализация digitalization інновації инновации innovation освіта образование education діджиталізація освіти диджитализация образования digitalization of education |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78482 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Сухонос, В.В. Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження [Текст] / В.В. Сухонос, Ю.В. Гаруст, Я.А. Шевцов // Правові горизонти. – 2019. – Вип. 19 (32). – С. 79-86 |
Abstract |
На фоні таких інновацій, факт зростання попиту на освіту є логічним і цілком виправданим. Також зростають вимоги щодо якості, доступності та відповідності освіти сучасним потребам людства. Важливо, що освіта сьогодні – це питання переважно державної компетенції, приміром стаття 53 Конституції України гарантує кожному право на освіту. Враховуючи це та відповідні тенденції розвитку людства, діджиталізація освіти є логічним і закономірним вектором розвитку цієї сфери, про що також свідчить досвід провідних країн світу. Отже, потрібно дослідити, чи реально діджиталізація освіти потрібна в Україні, проаналізувавши сам процес технічного вдосконалення та досвід інших країн, які вже мають значні досягнення в цій сфері Against the background of such innovations, the fact of growing demand for education is logical and quite justified. There are also growing demands for quality, accessibility and compliance of education with modern human needs. It is important that education today is a matter of predominantly state competence, for example, Article 53 of the Constitution of Ukraine guarantees everyone the right to education. Given this and the corresponding trends in human development, the digitalization of education is a logical and natural vector of development in this area, as evidenced by the experience of leading countries. Therefore, it is necessary to investigate whether the digitalization of education is really needed in Ukraine, analyzing the process of technical improvement and the experience of other countries that already have significant achievements in this area. |
Appears in Collections: |
Правові горизонти / Legal horizons |
Views
Armenia
1
Belgium
1
Brazil
1
China
1819095543
Croatia
1
Estonia
1
Germany
-1105333668
Gibraltar
103897024
Greece
1
Ireland
952423
Japan
1
Latvia
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Norway
1
Poland
1382013688
Singapore
-2035562262
Slovakia
3529
Spain
1
Sweden
1
Ukraine
-2035562264
United Kingdom
-262232788
United States
126826216
Unknown Country
149940
Downloads
China
-1987053986
Croatia
1
Estonia
1
Finland
1
France
405241439
Germany
-1105333667
Gibraltar
1
India
1
Indonesia
1
Latvia
1
Lithuania
1
Mexico
1
Netherlands
22184859
Norway
196777
Poland
1901719459
Russia
1
Slovakia
3527
Slovenia
1
South Korea
1
Ukraine
-1145593975
United Kingdom
1447618647
United States
-2035562265
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Suhonos_didzhitalizaciya_osviti.pdf | 751.3 kB | Adobe PDF | 1798388124 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.