Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78495
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Метод інтуїтивного відтворення мовлення у навчанні іноземної мови
Authors Нехаєнко, Є.В.
ORCID
Keywords мовна особистість
языковая личность
linguistic personality
мовна компетенція
языковая компетенция
linguistic competence
мовленнєва компетенція
речевая компетенция
speech competence
фонетична компетенція
фонетическая компетенция
phonetic competence
граматична компетенція
грамматическая компетенция
grammatical competence
викладання іноземних мов
преподавание иностранных языков
teaching foreign languages
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78495
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Нехаєнко, Є.В. Метод інтуїтивного відтворення мовлення у навчанні іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 – філологія / Є.В. Нехаєнко; наук. керівник Н.В. Таценко. – Суми: СумДУ, 2020. – 27 с.
Abstract Ця робота присвячена дослідженню застосування методу інтуїтивного відтворення мовлення на уроках іноземної мови. Вона складається з двох частин: класифікації методів формування мовленнєвої компетенції, застосування методу інтуїтивного відтворення мовлення у викладанні англійської мови. У першій частині надана вся необхідна для подальшого розуміння сутності роботи теоретична база. У практичній частині розглянуто метод інтуїтивного відтворення мовлення аспекті використання його на уроках англійської мови: його переваги та недоліки. У процесі написання роботи було зроблено висновки щодо особливостей та ефективності методу інтуїтивного відтворення мовлення, а також надано рекомендації стосовного його застосування на уроках іноземних мов.
Эта работа посвящена исследованию применения метода интуитивного воспроизведения речи на уроках иностранного языка. Она состоит из двух частей: классификации методов формирования речевой компетенции, применение метода интуитивного воспроизведения речи в преподавании английского языка. В первой части предоставлена теоретическая база необходимая для дальнейшего понимания сущности работы. В практической части рассмотрен метод интуитивного воспроизведения речи в аспекте использования его на уроках английского языка: его преимущества и недостатки. В процессе написания работы были сделаны выводы об особенностях и эффективности метода интуитивного воспроизведения речи, а также даны рекомендации относительно его применения на уроках иностранного языка.
The work is devoted to the study of the method of intuitive speech reproduction use in foreign language lessons. It consists of two parts: the methods of speech competence formation classification, the method of intuitive reproduction of speech in teaching English. The first part provides the fundamental theoretical base for further understanding of the work. In the practical part, the method of intuitive speech reproduction considered in aspect of its use. During the research, we made the conclusions about the peculiarities and effectiveness of the method of intuitive speech reproduction and provided recommendations for its application in foreign language lessons.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
1
Czechia Czechia
1
Greece Greece
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1905
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
896765
Ukraine Ukraine
253764
United Kingdom United Kingdom
35296
United States United States
1793528
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Belarus Belarus
1
Czechia Czechia
9535
Finland Finland
1
France France
192701
Germany Germany
70590
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Spain Spain
2981265
Ukraine Ukraine
2981266
United Kingdom United Kingdom
9540
United States United States
2981267

Files

File Size Format Downloads
Nekhayenko_Bachelous_paper.pdf 723.18 kB Adobe PDF 9226169

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.