Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78612
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Літературні твори як засіб навчання іноземним мовам |
Other Titles |
Literature works as a means of teaching foreign languages |
Authors |
Вернидуб, Г.С.
|
ORCID | |
Keywords |
літературний твір литературное произведение literary work історико-художній літературний твір историко-художественное итературное произведение historical artistic literary work іншомовна компетенція иноязычная компетенция foreign language competence історична свідомість историческое сознание historical consciousness соціальні цінності социальные ценности social values громадянська позиція гражданская позиция civic position |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78612 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Вернидуб, Г.С. Літературні твори як засіб навчання іноземним мовам [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 - філологія / Г.С. Вернидуб; наук. керівник А.В. Зінченко. − Суми: СумДУ, 2020. − 40 с. |
Abstract |
За умов постійного пошуку нових та переоцінки вже існуючих освітніх інструментів навчання іноземної мови, автентичні літературні тексти постають вдалим методичним рішенням. У роботі було проаналізовано теоретичні аспекти дидактичного потенціалу історико-літературних творів, після чого автор запропонував власну практичну модель формування соціокультурної компетенції на основі таких творів, спираючись на власний практичний досвід викладання. В условиях постоянного поиска новых и переоценки существующих образовательных инструментов для обучения иностранным языкам, аутентичные литературные тексты являются удачным методическим решением. В работе были проанализированы теоретические аспекты дидактического потенциала историко-литературных произведений. Автор также предложил собственную практическую модель формирования иноязычной компетенции на основе таких произведений, опираясь на собственный практический опыт преподавания. Given the constant search for new and reassessment of existing educational tools for the teaching of a foreign language, authentic literary texts obviously appear to be a successful methodological solution. The thesis analyzes the theoretical aspects of the didactic potential of historical and literary works, after which the author proposed his own practical model of socio-cultural competence on the basis of such works, based on his own practical teaching experience. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Canada
1
China
1
Cuba
1
Germany
1
Greece
1
Hungary
1
Ireland
231
Lithuania
1
Norway
1
Singapore
45953
Sweden
1
Ukraine
3966
United Kingdom
1983
United States
26507
Unknown Country
1
Downloads
Chile
1
Czechia
1
Finland
1
France
45952
Germany
460
Indonesia
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Portugal
1
Ukraine
26507
United Kingdom
459
United States
45952
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vernydub_bac-rob.pdf | 823.15 kB | Adobe PDF | 119337 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.