Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79380
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Intercultural education policy for youth: European principles of implementation and opportunities for financing in Ukraine |
Other Titles |
Інтеркультурна освітня політика для молоді: європейські принципи впровадження та можливості фінансування в Україні Интеркультурная образовательная политика для молодежи: европейские принципы реализации и возможности финансирования в Украине |
Authors |
Mayboroda, Tetyana
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna Petrushenko, Yurii Mykolaiovych Dmytrenko, I.M. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4547-5822 http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 |
Keywords |
інтеркультурність інтеркультурна освіта інтеркультурний діалог молодіжна політика фінансування освіти интеркультурнисть интеркультурное образование интеркультурный диалог молодежная политика финансирование образования interculturalism intercultural education intercultural dialogue youth policy financing of education |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79380 |
Publisher | Чернігівський національний технологічний університет |
License | In Copyright |
Citation | Intercultural education policy for youth: European principles of implementation and opportunities for financing in Ukraine [Текст] / T.A. Vasylyeva, Yu.M. Petrushenko, T.M. Mayboroda, I.M. Dmytrenko // Фінансові дослідження. - 2019, №1(6). |
Abstract |
Протягом останніх декількох десятиліть інтеркультурна складова відігравала ключову роль в освітній політиці та практиках як у країнах Європи, так і на міжнародному рівні. Ця стаття є вступом до дослідження принципів та цілей інтеркультурної освіти, а також визначає підходи до фінансування такої освіти в Україні. Обґрунтовується необхідність фінансового забезпечення реалізації інтеркультурної освітньої політики, зокрема інтеркультурного діалогу як одного з її інструментів, що сприятиме створенню сприятливого клімату для життя в місцевих спільнотах. В течение последних нескольких десятилетий интеркультурная составляющая играла ключевую роль в образовательной политике и практиках, как в странах Европы, так и на международном уровне. Данная статья является вступлением к исследованию принципов и целей интеркультурного образования, а также определяет подходы к финансированию такого образования в Украине. Обоснована необходимость финансового обеспечения реализации интеркультурной образовательной политики, в частности интеркультурного диалога как одного из ее инструментов, что будет способствовать созданию благоприятного климата для жизни в местных сообществах. In the last few decades, intercultural education has played a key role in many educational policies and practices, both in Europe and at the international level. This article is an introduction to the study of the principles and goals of intercultural education. It deals with approaches to financing such education in Ukraine. Justifying the importance of intercultural education policy for young people, intercultural dialogue is considered as one of the tools that will help create a favourable climate for life in local communities. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belgium
1
China
1
Czechia
30756
Germany
1312758570
Ghana
1
Greece
1
Ireland
17829369
Lithuania
1
Netherlands
86
Slovenia
1
South Africa
1
Ukraine
-697910387
United Kingdom
-229541043
United States
-1281771957
Unknown Country
-878600454
Vietnam
3708
Downloads
Germany
1
Iran
1
Japan
1
Lithuania
1
Sweden
1
Ukraine
-1281771959
United Kingdom
653
United States
1312758573
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
2019_Vasilyeva_Mayboroda_Petrushenko_dmytrenko.pdf | 150.2 kB | Adobe PDF | 30987274 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.