Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79733
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Психологічні особливості професійної ідентичності студентів закладів вищої освіти |
Authors |
Матвієнко, В.О.
|
ORCID | |
Keywords |
професійна ідентичність особистості профессиональная идентичность личности professional identity самооцінка та професійна мотивація самооценка и профессиональная мотивация self-esteem and professional motivation |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79733 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Матвієнко, В.О. Психологічні особливості професійної ідентичності студентів закладів вищої освіти [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 053 - психологія / В.О. Матвієнко; наук. керівник Н.М. Теслик. - Суми: СумДУ, 2020. - 59 с. |
Abstract |
Розвиток професійної ідентичності вимагає врахування особистісного розвитку, який безпосередньо пов’язаний із професійним. Самооцінка – це оцінка розуміння себе, усвідомлення своїх якостей, індивідуальності, думок, слів та вчинків серед інших. Таким чином самооцінка впливає на ефективність діяльності людини та оточуючих, труднощів із завданнями.
Опановування будови професійної мотивації студентів різних факультетів вузів, сприймання мотивів, які схиляють до роботи у сфері громадськості, здобуває переважного смислу, дозволить обґрунтовано вирішувати завдання підвищення призначення: правильно зорієнтуватися з вибором навчання, будувати професійну кар’єру. Развитие профессиональной идентичности требует учета личностного развития, который непосредственно связан с профессиональным. Самооценка - это оценка понимания себя, осознания своих качеств, индивидуальности, мыслей, слов и поступков среди других. Таким образом самооценка влияет на эффективность деятельности человека и окружающих, трудности с задачами. Овладение строения профессиональной мотивации студентов разных факультетов вузов, восприятия мотивов, склоняют к работе в сфере общественности, приобретает преимущественное смысла, позволит обоснованно решать задачи повышения назначения: правильно сориентироваться с выбором обучения, строить профессиональную карьеру. The development of professional identity requires taking into account personal development, which is directly related to professional development. Self-esteem is an assessment of understanding oneself, awareness of one's qualities, individuality, thoughts, words and actions among others. Thus, self-esteem affects the performance of a person and those around him, difficulties with tasks. Mastering the structure of the professional motivation of students from different faculties of universities, the perception of motives, is inclined to work in the public sphere, acquires predominant meaning, will allow to reasonably solve the tasks of increasing the appointment: to correctly navigate the choice of training, build a professional career. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
1
Finland
1614657
France
512367989
Germany
89758471
Greece
1128
Ireland
54464
Italy
1
Lithuania
1
Poland
1
Romania
1
Singapore
1
Ukraine
1688042525
United Kingdom
32328928
United States
894678418
Unknown Country
1543369340
Downloads
Armenia
1
Austria
7217
Bulgaria
1
Croatia
1
Czechia
101314309
Finland
476867
France
-692049791
Germany
1688042525
Ireland
101314309
Israel
1
Italy
1614655
Lithuania
1
Malta
33890
Moldova
1
Netherlands
101314312
Norway
512367988
Poland
-692049799
Portugal
1
Romania
32328928
Russia
-692049788
Slovakia
1614609
Spain
1
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
467248634
United Kingdom
1614593
United States
1688042524
Unknown Country
1543369341
Vietnam
7119394
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Matvienko_PL.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | -123292569 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.