Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79737
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Стратегії подолання психологічного стресу студентами закладу вищої освіти |
Authors |
Решетнікова, О.Ю.
|
ORCID | |
Keywords |
психологічний стрес психологический стресс psychological stress студенти закладу вищої освіти студенты учреждения высшего образования students HEI |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 053 - Психологія |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79737 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Решетнікова, О.Ю. Стратегії подолання психологічного стресу студентами закладу вищої освіти [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 053 - психологія / О.Ю. Решетнікова; наук. керівник С.О. Ніколаєнко. - Суми: СумДУ, 2020. - 93 с. |
Abstract |
Навчання, для молоді яка отримує вищу освіту, являється складним та тривалим процесом. Він вимагає великих інтелектуальних та фізичних зусиль, а також психологічної врівноваженості, емоційної стійкості та подолання різних стресових ситуацій.
Серед головних стресорів життя студента можна відмітити: тривожність і страх перед сесією, велике академічне навантаження, високе емоційне напруження, недосипання, борги по предметам, пропуски тощо. Окрім того, студенти переживають велику кількість проблем, властивих молодим людям, обумовлених віковими особливостями Обучение для молодежи которая получает высшее образование, является сложным и длительным процессом. Он требует больших интеллектуальных и физических усилий, а также психологической уравновешенности, эмоциональной устойчивости и преодоления различных стрессовых ситуаций. Среди главных стрессоров жизни студента можно отметить: тревожность и страх перед сессией, большое академическое нагрузки, высокое эмоциональное напряжение, недосыпание, долги по предметам, пропуски и тому подобное. Кроме того, студенты переживают множество проблем, свойственных молодым людям, обусловленных возрастными особенностями The purpose of the work is to identify the types and levels of development of strategies for overcoming psychological stress in students of higher education institutions and to develop a training program to teach students constructive strategies and techniques for overcoming psychological stress in difficult situations during educational activities. The task of our work is to determine the essence of the concept of psychological stress, to identify features of strategies for overcoming psychological stress in the scientificliterature, to empirically explore the types and levels of development of strategies for overcoming psychological stress, to develop a training program to teach students constructive strategies and techniques overcoming difficult situations during educational activities. The first section of the qualification work reveals the theoretical foundations of the concept of stress, causes and features of psychological stress in students during educational activities and considers the concepts and types of strategies for overcoming psychological stress. The second section empirically investigates and analyzes the level stressfulness of students' lives and causes of stress in students, the level of stress in students, coping strategies to overcome stress and strategies to overcome stressful situations. The third section discusses the theoretical aspects of students' mastery of constructive strategies and techniques for overcoming stress using the technology of active learning of students and created a training program. In our work we revealed theoretical issues, researched and analyzed stress levels and causes of stressful life of students, coping strategies, and concluded that students in higher education have insufficient level of development of constructive strategies to overcome psychological stress and therefore we have developed a training program on teaching students constructive strategies and techniques for overcoming psychological stress in difficult situations during educational activities. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views

1

1

1

292

1

6495

1

1

588

76276925

12981

1

1

1

1175879268

9035296

257281759

1
Downloads

9035298

3057059

9035304

148036226

1304350

1

3057100

23912972

69079

1596442

38790642

1

1175879260

9035293

1

1175879275

490650544

1175879254

3057048

1

833264893

1596436

23912974

1596436

1175879264

833264914

1175879263

1596440

1596436

427964

46364

46401

1

9035299

1175879274

1175879251

833264913

23912986
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reshetnikova_PL.pdf | 947.42 kB | Adobe PDF | -1349547229 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.