Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79737
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Стратегії подолання психологічного стресу студентами закладу вищої освіти |
Authors |
Решетнікова, О.Ю.
|
ORCID | |
Keywords |
психологічний стрес психологический стресс psychological stress студенти закладу вищої освіти студенты учреждения высшего образования students HEI |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79737 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Решетнікова, О.Ю. Стратегії подолання психологічного стресу студентами закладу вищої освіти [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 053 - психологія / О.Ю. Решетнікова; наук. керівник С.О. Ніколаєнко. - Суми: СумДУ, 2020. - 93 с. |
Abstract |
Навчання, для молоді яка отримує вищу освіту, являється складним та тривалим процесом. Він вимагає великих інтелектуальних та фізичних зусиль, а також психологічної врівноваженості, емоційної стійкості та подолання різних стресових ситуацій.
Серед головних стресорів життя студента можна відмітити: тривожність і страх перед сесією, велике академічне навантаження, високе емоційне напруження, недосипання, борги по предметам, пропуски тощо. Окрім того, студенти переживають велику кількість проблем, властивих молодим людям, обумовлених віковими особливостями Обучение для молодежи которая получает высшее образование, является сложным и длительным процессом. Он требует больших интеллектуальных и физических усилий, а также психологической уравновешенности, эмоциональной устойчивости и преодоления различных стрессовых ситуаций. Среди главных стрессоров жизни студента можно отметить: тревожность и страх перед сессией, большое академическое нагрузки, высокое эмоциональное напряжение, недосыпание, долги по предметам, пропуски и тому подобное. Кроме того, студенты переживают множество проблем, свойственных молодым людям, обусловленных возрастными особенностями The purpose of the work is to identify the types and levels of development of strategies for overcoming psychological stress in students of higher education institutions and to develop a training program to teach students constructive strategies and techniques for overcoming psychological stress in difficult situations during educational activities. The task of our work is to determine the essence of the concept of psychological stress, to identify features of strategies for overcoming psychological stress in the scientificliterature, to empirically explore the types and levels of development of strategies for overcoming psychological stress, to develop a training program to teach students constructive strategies and techniques overcoming difficult situations during educational activities. The first section of the qualification work reveals the theoretical foundations of the concept of stress, causes and features of psychological stress in students during educational activities and considers the concepts and types of strategies for overcoming psychological stress. The second section empirically investigates and analyzes the level stressfulness of students' lives and causes of stress in students, the level of stress in students, coping strategies to overcome stress and strategies to overcome stressful situations. The third section discusses the theoretical aspects of students' mastery of constructive strategies and techniques for overcoming stress using the technology of active learning of students and created a training program. In our work we revealed theoretical issues, researched and analyzed stress levels and causes of stressful life of students, coping strategies, and concluded that students in higher education have insufficient level of development of constructive strategies to overcome psychological stress and therefore we have developed a training program on teaching students constructive strategies and techniques for overcoming psychological stress in difficult situations during educational activities. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
1
Germany
1
Greece
292
Indonesia
1
Ireland
6495
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
588
Poland
76276925
Romania
12981
Russia
1
Serbia
1
Singapore
1
Ukraine
1175879268
United Kingdom
9035296
United States
257281759
Downloads
Australia
9035298
Austria
3057059
Belgium
9035304
Bulgaria
148036226
Canada
1304350
Croatia
1
Czechia
3057100
Denmark
23912972
Estonia
69079
Finland
1596442
France
38790642
Georgia
1
Germany
1175879260
Hungary
9035293
Indonesia
1
Ireland
1175879275
Israel
490650544
Italy
1175879254
Japan
3057048
Latvia
1
Lithuania
833264893
Moldova
1596436
Netherlands
23912974
Norway
1596436
Poland
1175879264
Romania
833264914
Russia
1175879263
Slovakia
1596440
South Africa
1596436
Spain
427964
Sweden
46364
Switzerland
46401
Taiwan
1
Turkey
9035299
Ukraine
1175879274
United Kingdom
1175879251
United States
833264913
Unknown Country
23912986
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reshetnikova_PL.pdf | 947.42 kB | Adobe PDF | -1349547229 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.