Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79787
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Тематична спрямованість туристичних медіа |
Other Titles |
Thematic direction of travel media |
Authors |
Шевченко, В.
Малиш, Н. |
ORCID | |
Keywords |
туристична журналістика туристичні медіа тематика медіа туристична компанія travel journalism travel media media topics travel company |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79787 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Шевченко, В. Тематична спрямованість туристичних медіа [Текст] / В. Шевченко, Н. Малиш // Образ. - 2020. - №1(33). - С. 6-20. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-6-20. |
Abstract |
У статті класифіковано туристичні медіа, описані їх особливості, окреслені інструменти комунікації медіа-ресурсів, що пов’язані з розвитком туризму, обгрунтовано вплив туристичної журналістики на культурний розвиток нації. Метою статті є класифікація туристичних медіа та виявлення тематичних напрямків, тенденцій формування та розвитку туристичної журналістики в Україні. Визначено тематичні блоки туристичних медіа, які впливають на формування культурної свідомості громадян України із застосуванням контент-аналізу та статистичних методів дослідження. Аналіз понад 50 українських туристичних медіа дав можливість виокремити такі теми: країнознавство, поради, стиль життя, мистецтво, природа та екологія,
знакові постаті, туристична інфраструктура, маркетинг і тренди, розвиток туризму. The article categorizes travel media, describes their features, outlines the tools of communication of media resources related to tourism development, and substantiates the impact of travel journalism on the cultural development of the nation. The purpose of the article is to classify travel media and identify thematic, trends in the formation and development of tourism journalism in Ukraine. Thematic blocks of travel media that influence the formation of cultural consciousness of Ukrainian citizens with the use of content analysis and statistical research methods are identified. The analysis of more than 50 Ukrainian tourist media made it possible to distinguish the following topics: country studies, tips, lifestyle, art, nature and ecology, iconic figures, tourist infrastructure, marketing and trends, tourism development. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Australia
1
China
1
Greece
51
Ireland
765
Lithuania
1
Singapore
31792
Ukraine
6294
United Kingdom
2611
United States
63586
Unknown Country
1
Downloads
Australia
1
Belgium
1
Croatia
1
Finland
1
France
1536
Germany
12338
Israel
1
Italy
1551
Lithuania
1
Netherlands
12337
Poland
2608
Romania
12343
Saudi Arabia
1
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
22064
United Kingdom
1
United States
63583
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shevchenko_Obraz_1_2020.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | 128371 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.