Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79787
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Тематична спрямованість туристичних медіа
Other Titles Thematic direction of travel media
Authors Шевченко, В.
Малиш, Н.
ORCID
Keywords туристична журналістика
туристичні медіа
тематика медіа
туристична компанія
travel journalism
travel media
media topics
travel company
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79787
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Шевченко, В. Тематична спрямованість туристичних медіа [Текст] / В. Шевченко, Н. Малиш // Образ. - 2020. - №1(33). - С. 6-20. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-6-20.
Abstract У статті класифіковано туристичні медіа, описані їх особливості, окреслені інструменти комунікації медіа-ресурсів, що пов’язані з розвитком туризму, обгрунтовано вплив туристичної журналістики на культурний розвиток нації. Метою статті є класифікація туристичних медіа та виявлення тематичних напрямків, тенденцій формування та розвитку туристичної журналістики в Україні. Визначено тематичні блоки туристичних медіа, які впливають на формування культурної свідомості громадян України із застосуванням контент-аналізу та статистичних методів дослідження. Аналіз понад 50 українських туристичних медіа дав можливість виокремити такі теми: країнознавство, поради, стиль життя, мистецтво, природа та екологія, знакові постаті, туристична інфраструктура, маркетинг і тренди, розвиток туризму.
The article categorizes travel media, describes their features, outlines the tools of communication of media resources related to tourism development, and substantiates the impact of travel journalism on the cultural development of the nation. The purpose of the article is to classify travel media and identify thematic, trends in the formation and development of tourism journalism in Ukraine. Thematic blocks of travel media that influence the formation of cultural consciousness of Ukrainian citizens with the use of content analysis and statistical research methods are identified. The analysis of more than 50 Ukrainian tourist media made it possible to distinguish the following topics: country studies, tips, lifestyle, art, nature and ecology, iconic figures, tourist infrastructure, marketing and trends, tourism development.
Appears in Collections: Образ

Views

Australia Australia
1
China China
1
Greece Greece
51
Ireland Ireland
765
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
31792
Ukraine Ukraine
6294
United Kingdom United Kingdom
2611
United States United States
63586
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Croatia Croatia
1
Finland Finland
1
France France
1536
Germany Germany
12338
Israel Israel
1
Italy Italy
1551
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
12337
Poland Poland
2608
Romania Romania
12343
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
22064
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
63583
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Shevchenko_Obraz_1_2020.pdf 1.08 MB Adobe PDF 128371

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.