Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79868
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методи формування цін суб’єктами господарювання |
Other Titles |
Methods of Pricing Entities |
Authors |
Киричок, Н.В.
|
ORCID | |
Keywords |
ціна цена price облік учет accounting собівартість себестоимость cost підприємство предприятие enterprise |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 072 - Фінанси, банківська справа та страхування |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79868 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Киричок, Н.В. Методи формування цін суб’єктами господарювання [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.051 - економіка / Н.В. Киричок; наук. керівник І.В. Вареник. - Шостка: СумДУ, 2020. - 33 с. |
Abstract |
У дипломній роботі було досліджено процес аналізу та розрахунку собівартості і ціни на виготовляєму продукцію підприємства. За даними реально діючого субєкту господарювання було проведено аналіз процесу ціноутворення . За результатами аналізу було виявлено недоліки і переваги в методиці розрахунку собівартості та визначенні ціни на досліджуємому підприємстві. Запропоновано ефективні шляхи щодо удосконалення політики ціноутворення в сучасних умовах господарювання на підприємстві. В дипломной работе были исследованы процесс анализа и расчета себестоимости и цены на изготавливаемую продукцию предприятия. По данным реально действующего субъекту хозяйствования был проведен анализ процесса ценообразования. По результатам анализа были выявлены недостатки и преимущества в методике расчета себестоимости и определении цены на исследуемых предприятии. Предложены эффективные пути по совершенствованию политики ценообразования в современных условиях хозяйствования на предприятии. In the thesis the process of analysis and calculation of the cost and price of manufactured products of the enterprise was investigated. According to the actual operating entity, an analysis of the pricing process was conducted. The results of the analysis revealed shortcomings and advantages in the method of calculating the cost and determining the price of the studied enterprise. Effective ways to improve the pricing policy in modern business conditions at the enterprise are proposed. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ ФЕМ) |
Views

1

34559657

8945904

156

82374

1

1

1

1

790

17891808

161407

131223199

461784
Downloads

3154449

193327088

161407

131223196

1

69119309

17891806

7015422

17891814

1

17891821

1

1

8945902

1

461782

461788

131223196

7015411

3154453

8945918

1

1

5084928

1

193327089

1

9710

1

193327087

1

8945902

131223195

8945915
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kirichok_Bachelous_paper.pdf | 326.71 kB | Adobe PDF | 1158748599 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.