Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79970
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Effects of Brand Hate on Brand Equity: The Role of Corporate Social Irresponsibility and Similar Competitor Offer |
Other Titles |
Вплив рівня антилояльності бренда на його вартість: роль корпоративної соціальної безвідповідальності та індентичних конкурентих переваг |
Authors |
Husnain, Mudassir
Syed, Fauzia Akhtar, Waheed Usman, Muhammad |
ORCID | |
Keywords |
дворівнева теорія ненависті споживач тетрапаку споживач тетрапаку ненависть бренда брендовий капітал корпоративна соціальна безвіповідальність duplex theory of hate tetra-Pak consumer similar competitor offer brand hate brand equity corporate social irresponsibility |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79970 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Husnain, M., Syed, F, Akhtar, W., & Usman, M. (2020). Effects of Brand Hate on Brand Equity: The Role of Corporate Social Irresponsibility and Similar Competitor Offer. Marketing and Management of Innovations, 3, 75-86. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-06 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питань теорії антилояльності до бренда. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з респодентів освітньої галузі Пакистану, що були згенеровані за допомогою методу цілеспрямованого відбору учасників. Збір вихідних даних для дослідження проведено у три етапи: 1) розсилка 800 анкет між учасниками опитування, з яких 772 було заповнено і повернуто; 2) розсилка 2722 анкет (600 заповнено і повернуто); 3) розсилка 3600 анкет (550 заповнено і повернуто). Для аналізу панельних даних застосовано моделювання структурних рівнянь. За отриманими результатами дослідження підтверджено вплив антилояльності до бренда на його вартість. У статті встановлено, що втрата індивідуальності бренда провокує негативне відношення споживачів до нього. Як наслідок, вартість даного бренда знижується. Авторами зазначено, що корпоративна соціальна безвідповідальність є потужним предиктором негативних емоцій споживачів. Так, корпоративна соціальна безвідповідальність являється тригером зростання рівня антилояльності споживачів до бренда, що спричиняє зниження його вартості. Авторами зазначено, що невілювання корпоративної соціальної безвідповідальності дозволить уникнути негативного впливу на вартість бренду. У свою чергу, антилояльність до бренду впливає на ставлення споживачів до нього. У статті наголошено, що компаніям необхідно впроваджувати маркетинговові програми просування власного бренду та посилювати комунікацію зі споживачами з
метою зниження рівня їх антилояльності до бренду. Авторами виокремлено основні маркетингові
канали, які забезпечують формування позитивного іміджу компанії за умови наявності індентичних
конкурентих переваг на ринку. Для подальших досліджень необхідним є аналіз більшої вибірки даних
з урахуванням географічної ознаки. This paper summarises the arguments and counterarguments based on the assumptions of the theory of hate. The study is aimed at testing the mediating role of brand hate elicited in the relationship among the similar competitor offer, corporate social irresponsibility and brand equity. The study sample consisted of 550 participants from the education sector in Pakistan. The methodological tool of the research was structural equation modelling. Purposive sampling technique was used to reach the appropriate respondents for the study. This study was timelagged conducted in three times data periods: in Time 1 a total of 800 surveys were distributed, out of which 722 were returned from respondents; in Time 2 722 surveys were distributed to same respondents, out of which 600 were returned; in Time 3 600 surveys were again distributed to the same respondents, out of which 550 were returned. The obtained results confirmed the mediating role of brand hate. Herewith, findings revealed that due to similar offers individual feelings such as loss of self-individuality usually developed and be negatively perceived. Thus, it yields to decline in product value. Likewise, corporate social irresponsibility found to have a more negative relationship with brand equity. Results of the current study revealed that negative feelings due to the similarity in competitor offer could stem from diverse sources. Therefore, it could result in an undesired personality self-loss, if a brand represented a similar brand as its competitors ultimately perceived negative and yielded a decline in value of product/service. The current study also unveiled that corporate social irresponsibility is a strong predictor of negative feelings. Corporate social irresponsibility motivates consumers towards brand hate, thus hampering brand equity. According to the mentioned above, there must be careful management of corporate social responsibility to avoid the negative effect on brand equity. In turn, brand hate mediating the relationship between similarity to competitor offer and brand equity alters consumer perception towards a brand. Thus, companies must fulfil consumers’ expectations to minimise brand hate which eventually increases brand equity. This study stands novel and considered as the first attempt to empirically explore the role of similarity to competitor offer and corporate social irresponsibility in eliciting brand hate that could adversely affect on brand equity. The study provided the limitations for future researchers, implications for managers and future directions. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
251628439
Bangladesh
1
Canada
1
China
1951421265
Czechia
1
Denmark
1
Egypt
-939005000
Finland
2536826
France
140238
Germany
-52049097
Greece
135330
Hong Kong SAR China
546880209
India
173980
Indonesia
546880212
Iran
-798130304
Ireland
304070391
Israel
1
Italy
1
Japan
183080
Jordan
1
Lebanon
1
Lithuania
169292
Malaysia
-939005004
Morocco
861646639
Netherlands
-939004981
Nigeria
-312929613
Norway
81833
Pakistan
251628451
Peru
85890
Philippines
102317
Poland
1
Portugal
-156464807
Qatar
1
Russia
1
Singapore
122219335
South Africa
90048
South Korea
-939004987
Spain
167634
Sri Lanka
1897859552
Sweden
193469
Taiwan
41671
Thailand
251628458
Turkey
122219330
Ukraine
-1758744279
United Arab Emirates
157344
United Kingdom
251628454
United States
251628452
Unknown Country
884178233
Vietnam
917996512
Downloads
Armenia
1
Australia
-312929609
Bangladesh
122219334
Brazil
1489310070
Canada
1
China
546880207
Ecuador
1
Egypt
-156464797
Finland
1
France
87168
Germany
-1758744278
Ghana
911468579
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
-798130302
Indonesia
546880207
Iran
251628456
Iraq
125599774
Ireland
592289566
Italy
251628457
Japan
546880213
Lithuania
1
Malaysia
-939005003
Morocco
157560
Netherlands
23738
New Zealand
1
Nigeria
108960
Norway
911468577
Pakistan
251628444
Peru
650152564
Philippines
78065
Portugal
1
Qatar
1
Romania
911468576
Singapore
122219336
South Africa
34872
South Korea
62342
Spain
1
Taiwan
1
Thailand
-939004979
Tunisia
120804
Turkey
122219328
Uganda
1
Ukraine
154879
United Kingdom
122219320
United States
122219325
Unknown Country
884178234
Vietnam
917996513
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mudassir_Husnain_mmi_3_2020.pdf | 604.24 kB | Adobe PDF | 1202137217 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.