Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80031
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Olympic Games as a Digital Media Product |
Other Titles |
Олімпійські iгри як цифровий медіа продукт |
Authors |
Yan, W.
|
ORCID | |
Keywords |
цільова аудиторія комунікація поширення контенту професійний спорт спортивна подія audience communication content distribution professional sports sports event |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80031 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Yan, W. (2020). Olympic Games as a Digital Media Product. Marketing and Management of Innovations, 3, 306-318. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-22 |
Abstract |
Ця стаття присвячена аналізу динаміки розвитку економічних взаємозв’язків між професійним спортом та медіа за останні десять років. Автори зазначили, що стрімкий розвиток нових технологій та спалах пандемії COVID-19 значно впливають та посилюють взаємозв’язок між спортом та медіа. До того, систематизація наукових напрацювань з означеної тематики свідчить про необхідність розширення уніфікованої термінології для розгляду професійного спорту як медіа продукту. Таким чином, доцільним є проведення подальших досліджень для висвітлення особливостей швидкої еволюції спортивних медіа. Метою даної статті є визначення закономірностей, які формуються в комунікативному середовищі елітного спорту. Предметом дослідження є спорт як продукт, об’єктом – розважальні спортивні продукти
у сфері медіа. Олімпійські iгри представлено як міжнародну спортивну подію, що включає в себе ряд спортивних змагань. Методологія дослідження заснована на аналізі статистичних даних відкритих джерел інформації та емпіричних матеріалів (офіційні сайти спортивних організацій і телевізійних каналів, а також сторінки в соціальних медіа). Відповідно до мети дослідження, авторами проаналізовано цільову аудиторію спортивних подій; спорт як джерело інформації; мейнстрім та нові медіа. Результати дослідження дозволили визначити головні напрямки формування інформаційного простору навколо досліджуваного об’єкта. Автори приходять до висновку, щодо ускладнення структури "Елітного спорту" як медіа продукту. До того, встановлено, що комунікаційні зв’язки та можливості трансляції спортивних подій мають зростаючу тенденцію. За результатами дослідження запропоновано концептуальну модель, яка ідентифікує професійний спорт як медіа продукт. Результати дослідження можуть бути корисними для визначення основних напрямків мейнстріму та нових медіа у досліджуваній області. Крім цього, отримані результати бути корисними для журналістів, блогерів, менеджерів та представників влади. This paper studies the development of economic ties between professional sports and media in the past ten years by the example of the Olympic Games media coverage. The main purpose of the research is to identify the regularities that are formed in the communicative environment of elite sports. The paper is focused on the Olympic Games as the global sports events that include several types of sports competitions. The subject of the study is the sport as a product. The object of the study is the sport entertainment products in the media sphere. The relevance of the research is that the interconnections between sports and media expand and change rapidly and are influenced not only by the development of new technologies but also by a coronavirus situation. The systematization of literary sources on the selected matter indicated the need for further studies to reflect the rampant evolution of sports media and the lack of unified terminology for viewing professional sports through the prism of mass media as a media product. The methodology of the research is based on the analysis of open-source statistical data and a set of empirical materials (official websites of sports organizations, TV channels, and social media pages). The author viewed these materials from four perspectives: the audience, the marketing approach, the sports themselves as a source of information, the mainstream and the new media. The results allowed identifying the main trends of the information space formation around the object under study. These trends prove that the structure of the "Elite Sports" media product is becoming more complex, and the number of communicative links and broadcasting opportunities of sports events has increased. Finally, the author proposed a conceptual model of representing professional sports as a media product on the example of the major sports events, through defining its communication links. The findings of the research could be useful for setting vectors for studying mainstream and new media in the chosen area. The study can be of interest to sports journalists, bloggers, managers, and officials. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

94457946

1555281074

94457931

34582

-736842589

38375

581214098

1

1513616838

7480984

94457927

94457922

-211634222

1453628759

1

1314922386

1

1513616848

1513616841

-151070252

-736842624

1

1

1

153888

-151070251

32816033

1

1

94457936

1513616842

1

1

1661615905

-736842620

156775

94457932

204114

1

94457921

-1562365106

94457935

94457944

1554440823

94457948
Downloads

105181

1555281075

1

1

1

997879801

-1954748690

1817522

1

124024

56314601

94457928

94457929

1

197019

1555281071

-784738770

1

-211634218

1513616834

145872

1

1

1

1

1170208680

-1954748693

1

1

159081

1

1

1

1513616843

1

78575

1223413016

56314599

-211634224

154811

-1954748691

-1954748694

1513616839

1513616836

1554440822

94457949
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Wang_Yan_mmi_3_2020.pdf | 485.69 kB | Adobe PDF | 1187787648 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.