Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80031
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Olympic Games as a Digital Media Product |
Other Titles |
Олімпійські iгри як цифровий медіа продукт |
Authors |
Yan, W.
|
ORCID | |
Keywords |
цільова аудиторія комунікація поширення контенту професійний спорт спортивна подія audience communication content distribution professional sports sports event |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80031 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Yan, W. (2020). Olympic Games as a Digital Media Product. Marketing and Management of Innovations, 3, 306-318. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-22 |
Abstract |
Ця стаття присвячена аналізу динаміки розвитку економічних взаємозв’язків між професійним спортом та медіа за останні десять років. Автори зазначили, що стрімкий розвиток нових технологій та спалах пандемії COVID-19 значно впливають та посилюють взаємозв’язок між спортом та медіа. До того, систематизація наукових напрацювань з означеної тематики свідчить про необхідність розширення уніфікованої термінології для розгляду професійного спорту як медіа продукту. Таким чином, доцільним є проведення подальших досліджень для висвітлення особливостей швидкої еволюції спортивних медіа. Метою даної статті є визначення закономірностей, які формуються в комунікативному середовищі елітного спорту. Предметом дослідження є спорт як продукт, об’єктом – розважальні спортивні продукти
у сфері медіа. Олімпійські iгри представлено як міжнародну спортивну подію, що включає в себе ряд спортивних змагань. Методологія дослідження заснована на аналізі статистичних даних відкритих джерел інформації та емпіричних матеріалів (офіційні сайти спортивних організацій і телевізійних каналів, а також сторінки в соціальних медіа). Відповідно до мети дослідження, авторами проаналізовано цільову аудиторію спортивних подій; спорт як джерело інформації; мейнстрім та нові медіа. Результати дослідження дозволили визначити головні напрямки формування інформаційного простору навколо досліджуваного об’єкта. Автори приходять до висновку, щодо ускладнення структури "Елітного спорту" як медіа продукту. До того, встановлено, що комунікаційні зв’язки та можливості трансляції спортивних подій мають зростаючу тенденцію. За результатами дослідження запропоновано концептуальну модель, яка ідентифікує професійний спорт як медіа продукт. Результати дослідження можуть бути корисними для визначення основних напрямків мейнстріму та нових медіа у досліджуваній області. Крім цього, отримані результати бути корисними для журналістів, блогерів, менеджерів та представників влади. This paper studies the development of economic ties between professional sports and media in the past ten years by the example of the Olympic Games media coverage. The main purpose of the research is to identify the regularities that are formed in the communicative environment of elite sports. The paper is focused on the Olympic Games as the global sports events that include several types of sports competitions. The subject of the study is the sport as a product. The object of the study is the sport entertainment products in the media sphere. The relevance of the research is that the interconnections between sports and media expand and change rapidly and are influenced not only by the development of new technologies but also by a coronavirus situation. The systematization of literary sources on the selected matter indicated the need for further studies to reflect the rampant evolution of sports media and the lack of unified terminology for viewing professional sports through the prism of mass media as a media product. The methodology of the research is based on the analysis of open-source statistical data and a set of empirical materials (official websites of sports organizations, TV channels, and social media pages). The author viewed these materials from four perspectives: the audience, the marketing approach, the sports themselves as a source of information, the mainstream and the new media. The results allowed identifying the main trends of the information space formation around the object under study. These trends prove that the structure of the "Elite Sports" media product is becoming more complex, and the number of communicative links and broadcasting opportunities of sports events has increased. Finally, the author proposed a conceptual model of representing professional sports as a media product on the example of the major sports events, through defining its communication links. The findings of the research could be useful for setting vectors for studying mainstream and new media in the chosen area. The study can be of interest to sports journalists, bloggers, managers, and officials. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
94457946
Austria
1555281074
Belgium
94457931
Bosnia & Herzegovina
34582
Brazil
-736842589
Canada
38375
China
581214098
Colombia
1
Egypt
1513616838
Finland
7480984
France
94457927
Germany
94457922
Greece
-211634222
Hong Kong SAR China
1453628759
Hungary
1
India
1314922386
Indonesia
1
Iran
1513616848
Ireland
1513616841
Italy
-151070252
Japan
-736842624
Kuwait
1
Lithuania
1
Macao SAR China
1
Malaysia
153888
Netherlands
-151070251
New Zealand
32816033
Poland
1
Romania
1
Russia
94457936
Singapore
1513616842
Slovenia
1
South Africa
1
South Korea
1661615905
Spain
-736842620
Sweden
156775
Switzerland
94457932
Taiwan
204114
Thailand
1
Turkey
94457921
Ukraine
-1562365106
United Kingdom
94457935
United States
94457944
Unknown Country
1554440823
Vietnam
94457948
Downloads
Australia
105181
Austria
1555281075
Belgium
1
Botswana
1
Brazil
1
Canada
997879801
China
-1954748690
Colombia
1817522
Cyprus
1
Egypt
124024
Finland
56314601
France
94457928
Germany
94457929
Greece
1
Hungary
197019
India
1555281071
Indonesia
-784738770
Iran
1
Ireland
-211634218
Israel
1513616834
Italy
145872
Japan
1
Lithuania
1
Luxembourg
1
Malaysia
1
Netherlands
1170208680
Norway
-1954748693
Pakistan
1
Peru
1
Philippines
159081
Portugal
1
Romania
1
Russia
1
Singapore
1513616843
South Africa
1
South Korea
78575
Spain
1223413016
Sweden
56314599
Taiwan
-211634224
Turkey
154811
Ukraine
-1954748691
United Arab Emirates
-1954748694
United Kingdom
1513616839
United States
1513616836
Unknown Country
1554440822
Vietnam
94457949
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Wang_Yan_mmi_3_2020.pdf | 485.69 kB | Adobe PDF | 1187787648 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.