Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80032
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Шкільні олімпіади з іноземної мови: традиційні та інноваційні підходи |
Authors |
Шульга, Р.А.
|
ORCID | |
Keywords |
олімпіадний рух олимпиадное движение olympiad movement клоуз-тест клоуз-тест close-test інтелектуальний розвиток интеллектуальное развитие intellectual development |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80032 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Шульга, Р.А. Шкільні олімпіади з іноземної мови: традиційні та інноваційні підходи [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 – філологія / Р.А. Шульга; наук. керівник Н.В. Таценко. – Суми: СумДУ, 2020. – 25 с. |
Abstract |
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та проаналізувати принципи створення та структуру проведення шкільних олімпіад з англійської мови. Відповідно до поставленої мети були визначені такі основні завдання дослідження:
1. Розглянути поняття шкільної олімпіади у традиційному розумінні.
2. Охарактеризувати олімпіаду як унікальне середовище для розвитку
інтелектуального потенціалу учня.
3. Описати шкільні олімпіади як засіб навчання англійської мови.
4. Проаналізувати принципи створення та структуру проведення шкільних олімпіад з англійської мови.
Об'єктом дослідження є методична доцільність шкільних олімпіад.
Предметом дослідження є аналіз проведення шкільних олімпіад з іноземної мови. Цель исследования – теоретически обосновать и проанализировать принципы создания и структуру проведения школьных олимпиад по английскому языку. Согласно поставленной цели были определены следующие основные задачи исследования: 1. Рассмотреть понятие школьной олимпиады в традиционном понимании. 2. Охарактеризовать олимпиаду как уникальную среду для развития интеллектуального потенциала ученика. 3. Описать школьные олимпиады как средство обучения английскому языку. 4. Проанализировать принципы создания и структуру проведения школьных олимпиад по английскому языку. Объектом исследования является методическая целесообразность школьных олимпиад. Предметом исследования является анализ проведения школьных олимпиад по иностранному языку. The purpose of the research is to theoretically substantiate and analyze the principles of creation and structure of conducting school olympiads in English. According to this goal, the following main objectives of the study were identified: 1. To consider the concept of a school olympiad in the traditional sense. 2. To describe the olympiad as a unique environment for the development of the student’s intellectual potential. 3. To describe the school olympiads as a means of teaching English. 4. To analyze the principles of the creation and structure of the school olympiads in English. The object of the research is the methodological expediency of school olympiads. The subject of the research is the analysis of the conduct of school olympiads in a foreign language. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
21821075
Germany
1
Greece
653
Ireland
240580
Lithuania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
43642001
United Kingdom
1015954
United States
144859053
Unknown Country
1
Downloads
Estonia
1
France
144859053
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
11418519
Russia
1
Ukraine
78138784
United Kingdom
1
United States
144859054
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shulga_bac_rob.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | 379275416 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.