Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80346
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Менеджмент зелених інвестицій: маркетингові інструменти
Authors Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
Keywords маркетинг
marketing
інвестування
инвестирование
investing
зелені інвестиції
зеленые инвестиции
green investmen
імідж
имидж
image
зацікавлена сторона
заинтересованная сторона
stakeholder
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80346
Publisher ОНПУ
License Copyright not evaluated
Citation Пімоненко, Т.В. Менеджмент зелених інвестицій: маркетингові інструменти [Текст] / Т.В. Пімоненко, О.В. Люльов // Економіка: реалії часу. - 2019. - № 1(41). - С. 50-56. - DOI: 10.5281/zenodo.3241306.
Abstract У статті авторами проаналізовано основні передумови розвитку концепції маркетингу зелених інвестицій. Так, визначено, що наявні екологічні, економічні, соціальні та політичні конфлікти, а також нестача фінансових ресурсів потребує залучення додаткових інвестицій в економіку країни на реалізацію індикативних цілей сталого розвитку. Авторами систематизовано основні параметри зелених інвестицій та їх стейкхолдерів з метою їх врахування при формуванні системи маркетингових інструментів ринку зелених інвестицій. Визначено, що маніпуляція принципом публічності у поєднанні з промоцією бренду «зелений» недобросовісними стейкхолдерами провокує поширення псевдо маркетингового інструменту – грінвошинг (greenwashing). На основі традиційної маркетингової концепції 8Р та враховуючі специфіку продукту-зелені інвестиції авторами було сформовано систему сучасних маркетингових інструментів ринку зелених інвестицій.
The paper deals with the analysis of the main preconditions to develop the concept of green investments marketing. Thus, the authors justified that current ecological, economic, social and political conflicts, as well as lack of financial resources, require to attract the additional investments to the national economy for the implementation of the indicators of sustainable development goals. The authors systematized the main parameters of green investments and their stakeholders in order to consider them during forming the system of marketing instruments for the green investment market. In the paper, the authors proved that manipulation of the publicity principle among stakeholders of the green investment market provoked the spreading of greenwashing. Based on the traditional 8P marketing concept and taking into account specificity of green investments, the authors developed a system of modern marketing instruments for the green investment market.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
France France
-1156222046
Germany Germany
1
Greece Greece
227
Ireland Ireland
34827
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
9724
South Africa South Africa
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
1555714611
United Kingdom United Kingdom
27271240
United States United States
-729413451
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
1
France France
1
Germany Germany
-1156222044
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
27271238
United Kingdom United Kingdom
225
United States United States
-1156222047

Files

File Size Format Downloads
Pimonenko_Chasopys.pdf 1.43 MB Adobe PDF 2009794674

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.