Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80346
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Менеджмент зелених інвестицій: маркетингові інструменти |
Authors |
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna
Liulov, Oleksii Valentynovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
маркетинг marketing інвестування инвестирование investing зелені інвестиції зеленые инвестиции green investmen імідж имидж image зацікавлена сторона заинтересованная сторона stakeholder |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80346 |
Publisher | ОНПУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Пімоненко, Т.В. Менеджмент зелених інвестицій: маркетингові інструменти [Текст] / Т.В. Пімоненко, О.В. Люльов // Економіка: реалії часу. - 2019. - № 1(41). - С. 50-56. - DOI: 10.5281/zenodo.3241306. |
Abstract |
У статті авторами проаналізовано основні передумови розвитку концепції маркетингу зелених інвестицій. Так, визначено, що наявні екологічні, економічні, соціальні та політичні конфлікти, а також нестача фінансових ресурсів потребує залучення додаткових інвестицій в економіку країни на реалізацію індикативних цілей сталого розвитку. Авторами систематизовано основні параметри зелених інвестицій та їх стейкхолдерів з метою їх врахування при формуванні системи маркетингових інструментів ринку зелених інвестицій. Визначено, що маніпуляція принципом публічності у поєднанні з промоцією бренду «зелений» недобросовісними стейкхолдерами провокує поширення псевдо маркетингового інструменту – грінвошинг (greenwashing). На основі традиційної маркетингової концепції 8Р та враховуючі специфіку продукту-зелені інвестиції авторами було сформовано систему сучасних маркетингових інструментів ринку зелених інвестицій. The paper deals with the analysis of the main preconditions to develop the concept of green investments marketing. Thus, the authors justified that current ecological, economic, social and political conflicts, as well as lack of financial resources, require to attract the additional investments to the national economy for the implementation of the indicators of sustainable development goals. The authors systematized the main parameters of green investments and their stakeholders in order to consider them during forming the system of marketing instruments for the green investment market. In the paper, the authors proved that manipulation of the publicity principle among stakeholders of the green investment market provoked the spreading of greenwashing. Based on the traditional 8P marketing concept and taking into account specificity of green investments, the authors developed a system of modern marketing instruments for the green investment market. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
China
1
France
-1156222046
Germany
1
Greece
227
Ireland
34827
Lithuania
1
Romania
1
Singapore
1
Slovakia
9724
South Africa
1
Switzerland
1
Ukraine
1555714611
United Kingdom
27271240
United States
-729413451
Unknown Country
1
Downloads
China
1
France
1
Germany
-1156222044
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Switzerland
1
Ukraine
27271238
United Kingdom
225
United States
-1156222047
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pimonenko_Chasopys.pdf | 1.43 MB | Adobe PDF | 2009794674 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.