Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80457
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Товарна політика торгівельних роздрібних мереж та фактори, що її визначають |
Other Titles |
Сommodity policy of retail retail networks and factors determining it |
Authors |
Onishchenko, Marharyta Leonidivna
![]() Onishсhenko, Мargarita Leonidovna Фіщук, Н.Ю. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5922-4840 |
Keywords |
товарна політика товарная политика commodity policy конкурентный статус конкурентний статус competitive status товарні стратегії товарные стратегии product strategies |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80457 |
Publisher | |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Оніщенко, М. Товарна політика торгівельних роздрібних мереж та фактори, що її визначають [Текст] / М. Оніщенко, Н. Фіщук // Slovak Scientific Journal. – 2020. – № 3. – С. 26-36 |
Abstract |
У статті визначено сутність і базові завдання управління товарною політикою торгівельних роздрібних мереж, актуальність впровадження нових інструментів. Визначено сучасний стан та динаміку розвитку торговельних роздрібних мереж в Україні, акцентовано увагу на основних факторах, які впливають на формування мережі роздрібної торгівлі. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку роздрібної торгівлі. Акцентовано увагу на відмінностях у тенденціях розвитку в різних сегментах ритейлу в Україні, виділено головні чинники змін на ринку. Підкреслено сутність і значення мультиформатності та коаліційних програм лояльності, як способів посилення боротьби за клієнта, зміцнення зв’язку між покупцем і магазином. Розглянуто основні фактори, які впливають на формування мережі роздрібної торгівлі. Визначено основні стратегічні напрями удосконалення управління товарною політикою, зокрема, використання механізму реалізації товарних стратегій, застосування підходу конкурентного положення. В статье определена сущность и базовые задачи управления товарной политикой торговых розничных сетей, актуальность внедрения новых инструментов Определено современное состояние и динамику развития торговых розничных сетей в Украине, акцентировано внимание на основных факторах, влияющих на формирование сети розничной торговли. Проанализированы современные тенденции развития розничной торговли. Акцентировано внимание на различиях в тенденциях развития в различных сегментах ритейла в Украине, выделены основные факторы изменений на рынке. Подчеркнуто сущность и значение мультиформатности и коалиционных программ лояльности, как способов усиления борьбы за клиента, укрепления связи между покупателем и магазином. Рассмотрены основные факторы, влияющие на формирование сети розничной торговли. Определены основные стратегические направления совершенствования управления товарной политикой, в частности, использование механизма реализации товарных стратегий, применение подхода конкурентного положения. The article defines the essence and basic tasks of managing the commodity policy of retail trade networks, the relevance of the introduction of new tools. The current state and dynamics of development of retail trade networks in Ukraine is determined, attention is focused on the main factors influencing the formation of a retail network. Analyzed the current trends in the development of retail trade. The attention is focused on the differences in development trends in various retail segments in Ukraine, the main factors of changes in the market are highlighted. The essence and significance of multi-format and coalition loyalty programs are emphasized as ways to strengthen the struggle for the client, to strengthen the connection between the buyer and the store. The main factors influencing the formation of the retail trade network are considered. The main strategic directions for improving the management of commodity policy are determined, in particular, the use of the mechanism for the implementation of commodity strategies, the application of the competitive position approach. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

1

1

166465

1

1682879

16622

799

1

525497068

9138308

525497067

1061999216
Downloads

1682892

1

1682880

84209315

5732

1

104352703

1061999217

62937

1

1061999216

199567102

199567101

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Onishсhenko_commodity_paper.pdf | 669.58 kB | Adobe PDF | -1579838197 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.