Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80570
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави
Other Titles Features of state regulation of education in the context of the formation of the social state
Authors Vasylieva, Tetiana Anatoliivna  
Vorontsova, Anna Serhiivna  
Mayboroda, Tetyana  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0635-7978
http://orcid.org/0000-0003-0603-3869
http://orcid.org/0000-0002-4547-5822
Keywords соціальна держава
social state
галузь освіти
branch of education
інститут освіти
institute of education
державне регулювання
state regulation
моделі соціальної держави
model of social state
державне регулювання галузі освіти
state regulation of education
Type Article
Date of Issue 2018
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80570
Publisher Економічний аналіз
License In Copyright
Citation Особливості державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави [Текст] / Т. А. Васильєва, А. С. Воронцова, Т. М. Майборода // Економічний аналіз. - 2018. Том 28. № 4. С. 9-16
Abstract У сучасних умовах господарювання відбувається трансформація пріоритету розвитку країни лише з економічного на додатково соціальний, що пов’язано з існуючою у світі концепцією соціальної держави. Освіта як важливий соціальний інститут також підпадає під вплив цих змін, що зумовлює подальше дослідження в контексті її державного регулювання. Мета – визначення особливостей державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави. Для досягнення поставленої мети використано наступні загальнонаукові та спеціальні методи: індукцію та дедукцію, логічне узагальнення, аналіз і синтез, порівняння, групування. Досліджено сутність концепції соціальної держави та зв'язок її з інститутом освіти, розглянуто її історичне становлення, основні принципи та функції. Охарактеризовано основні моделі соціальної держави та сучасний стан її розвитку з урахуванням освітньої компоненти.
In today's economic conditions, there is a transformation of the priority of the country's development from the economic to the extra social, which is connected with the existing concept of a social state. Education, as an important social institution, is also affected by these changes, which leads to further research in the context of its state regulation. Purpose. The article aims to determine the peculiarities of state regulation of the field of education in the context of the formation of a social state. To achieve this goal, the following general scientific and special methods are used: method of induction and deduction, method of logical generalization, method of analysis and synthesis, method of comparison, method of grouping. The essence of the concept of a social state and its connection with the institute of education has been investigated. Its historical formation, the basic principles and functions have been considered. The main models of the social state and the current state of its development have been analysed, taking into account the educational component.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Austria Austria
1
Germany Germany
368727
Greece Greece
614
Ireland Ireland
1217362
Lithuania Lithuania
110558
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
544240915
United Kingdom United Kingdom
-2092977488
United States United States
1859222534
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
1
Finland Finland
1
France France
110551
Germany Germany
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
658333854
United Kingdom United Kingdom
73496
United States United States
658333853
Unknown Country Unknown Country
312183227
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Vasilyeva_Vorontsova_Mayboroda_2018.pdf 721.91 kB Adobe PDF 1629034990

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.