Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80570
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави |
Other Titles |
Features of state regulation of education in the context of the formation of the social state |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Vorontsova, Anna Serhiivna Mayboroda, Tetyana |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 http://orcid.org/0000-0002-4547-5822 |
Keywords |
соціальна держава social state галузь освіти branch of education інститут освіти institute of education державне регулювання state regulation моделі соціальної держави model of social state державне регулювання галузі освіти state regulation of education |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80570 |
Publisher | Економічний аналіз |
License | In Copyright |
Citation | Особливості державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави [Текст] / Т. А. Васильєва, А. С. Воронцова, Т. М. Майборода // Економічний аналіз. - 2018. Том 28. № 4. С. 9-16 |
Abstract |
У сучасних умовах господарювання відбувається трансформація пріоритету розвитку країни лише з економічного на додатково соціальний, що пов’язано з існуючою у світі концепцією соціальної держави. Освіта як важливий соціальний інститут також підпадає під вплив цих змін, що зумовлює подальше дослідження в контексті її державного регулювання. Мета – визначення особливостей державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави. Для досягнення поставленої мети використано наступні загальнонаукові та спеціальні методи: індукцію та дедукцію, логічне узагальнення, аналіз і синтез, порівняння, групування. Досліджено сутність концепції соціальної держави та зв'язок її з інститутом освіти, розглянуто її історичне становлення, основні принципи та функції. Охарактеризовано основні моделі соціальної держави та сучасний стан її розвитку з урахуванням освітньої компоненти. In today's economic conditions, there is a transformation of the priority of the country's development from the economic to the extra social, which is connected with the existing concept of a social state. Education, as an important social institution, is also affected by these changes, which leads to further research in the context of its state regulation. Purpose. The article aims to determine the peculiarities of state regulation of the field of education in the context of the formation of a social state. To achieve this goal, the following general scientific and special methods are used: method of induction and deduction, method of logical generalization, method of analysis and synthesis, method of comparison, method of grouping. The essence of the concept of a social state and its connection with the institute of education has been investigated. Its historical formation, the basic principles and functions have been considered. The main models of the social state and the current state of its development have been analysed, taking into account the educational component. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Austria
1
Germany
368727
Greece
614
Ireland
1217362
Lithuania
110558
Singapore
1
Slovakia
1
Ukraine
544240915
United Kingdom
-2092977488
United States
1859222534
Unknown Country
1
Downloads
China
1
Finland
1
France
110551
Germany
1
Italy
1
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
1
Slovakia
1
Ukraine
658333854
United Kingdom
73496
United States
658333853
Unknown Country
312183227
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasilyeva_Vorontsova_Mayboroda_2018.pdf | 721.91 kB | Adobe PDF | 1629034990 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.