Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80597
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Personnel aspects of marketing activity reengineering at the industrial enterprises |
Authors |
Taraniuk, Leonid Mykolaiovych
Кобизький, Денис Сергійович Kobyzkyi, Denys Serhiiovych Taraniuk, Karina Viktorivna Dimitrova, V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1842-7128 http://orcid.org/0000-0003-0785-5186 |
Keywords |
персонал personnel маркетингова діяльність маркетинговая деятельность management system підприємство предприятие enterprisе реінжиніринг бізнес-процесів реинжиниринг бизнес-процессов business process reengineering, компетентність компетентность competency |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80597 |
Publisher | LLC "Consulting Publishing Company "Business Perspectives" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Personnel aspects of marketing activity reengineering at the industrial enterprises [Текст] / L.M. Taraniuk, D.S. Kobyzskyi, K.V. Taraniuk, V. Dimitrova // Innovative Marketing. - 2018. – Vol. 14, № 2. – Р. 26-34. – DOI: http://dx.doi.org/10.21511/im.14(2).2018.03. |
Abstract |
Впроваджуючи радикальні перетворення, такі як реінжиніринг бізнес-процесів у роботі промислових підприємств, існує потреба у підвищенні ефективності роботи персоналу при переробці бізнес-процесів. Необхідно терміново посилити контроль з боку вищого керівництва компаній для дотримання процедури та стандартів реінжинірингу бізнес-процесів на підприємствах з метою підвищення його економічної ефективності. Тому актуальність предмета наукового дослідження незаперечна. Проаналізовано наукові роботи економістів-академістів щодо особливостей кадрового забезпечення для реінжинірингу бізнес-процесів компаній. Розроблено шляхи подолання опору персоналу на організаційні зміни промислових підприємств. Опис ефективних членів команди реінжинірингу в роботі компанії вдосконалено шляхом формування особливих особливостей кожного члена команди реінжинірингу. Особисті та професійні компетенції персоналу формуються та пропонуються як найбільш ефективні для успішного здійснення реінжинірингу маркетингової діяльності на промислових підприємствах. У рамках аналізу та підбору персоналу під час реінжинірингу маркетингової діяльності на промислових підприємствах була розроблена анкета. Отриманий компонент опитувальника був розроблений для прийняття управлінського рішення щодо підбору персоналу в командах з реінжинірингу. При проведении радикальных преобразований, таких как реинжиниринг бизнес-процессов в работе промышленных предприятий, возникает необходимость повышения эффективности работы персонала при реинжиниринге бизнес-процессов. Требуется безотлагательное усиление контроля со стороны топ-менеджмента компаний за соблюдением порядка и стандартов реинжиниринга бизнес-процессов на предприятиях с целью повышения его экономической эффективности. Поэтому актуальность темы научного исследования неоспорима. Анализируются исследовательские работы ученых-экономистов по особенностям кадрового обеспечения реинжиниринга бизнес-процессов компаний. Разработаны способы преодоления сопротивления персонала организационным изменениям промышленных предприятий. Улучшено описание эффективных членов команды реинжиниринга в работе компании за счет формирования особых характеристик каждого члена команды реинжиниринга. Личностные и профессиональные компетенции персонала формируются и предлагаются как наиболее эффективные для успешной реализации реинжиниринга маркетинговой деятельности на промышленных предприятиях. Анкета разработана в рамках анализа и отбора персонала при реинжиниринге маркетинговой деятельности на промышленных предприятиях. Результирующий компонент анкеты был разработан для принятия управленческого решения по подбору персонала в реинжиниринговых командах. While implementing the radical transformations, such as the business processes reengineering in the work of industrial enterprises, there is a need to increase the personnel operating efficiency in the business processes redesign. The urgent increase of control by the top management of companies is demanded for observing the procedure and standards of business processes reengineering at the enterprises in order to increase its cost effectiveness. Therefore, the relevance of the scientific research subject is indisputable. The research works of academic economists concerning the features of staffing for the business processes reengineering of companies are analyzed. The ways to overcome the resistance to organizational changes of industrial enterprises by the staff are developed. The description of the effective members of the reengineering team in the work of the company has been improved by forming special features of each member of the reengineering team. The personal and professional competencies of the personnel are shaped and offered as the most effective ones for successful realization of marketing activity reengineering at the industrial enterprises. A questionnaire was developed as part of the analysis and selection of personnel during the marketing activities reengineering at the industrial enterprises. The resulting component of the questionnaire was developed for making managerial decision on personnel selection in reengineering teams. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Argentina
1
Canada
1
China
494
Czechia
-638576059
Germany
4136589
Greece
1
Iran
1
Ireland
10629971
Japan
1
Jordan
1
Kenya
1
Lithuania
3675
Malaysia
1
Netherlands
139
Peru
1
Singapore
1804089052
Slovenia
1
South Africa
287575035
Sweden
1
Taiwan
1
Tunisia
1
Turkey
1
Ukraine
31285849
United Kingdom
919412794
United States
-686789191
Unknown Country
1
Vietnam
988
Downloads
Canada
1
Czechia
-638576060
Greece
1
Kenya
31285847
Lithuania
1
Malaysia
1
Peru
493
Singapore
1
South Africa
1
Turkey
1
Ukraine
60824276
United Kingdom
919412793
United States
575150069
Unknown Country
1731769352
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Taraniuk_ Innovative_Marketing_2_2018.pdf | 342.36 kB | Adobe PDF | -1615100518 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.