Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80691
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інформаційні технології в підприємницьких структурах |
Authors |
Onishchenko, Marharyta Leonidivna
Березюк, С.В. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5922-4840 |
Keywords |
інформаційні технології информационные технологии Information technologies телекомунікаційні послуги телекоммуникационные услуги telecommunication services підприємство предприятие enterprise |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80691 |
Publisher | Вінницький національний аграрний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Оніщенко, М.Л. Інформаційні технології в підприємницьких структурах [Текст] / М.Л. Оніщенко, С.В. Березюк. // Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. – 2020. – № 2. – С. 118-131 |
Abstract |
У статті розглянуто зарубіжний та вітчизняний досвід розвитку ІТ-ринку з огляду на
інформатизацію суспільства як одну із найбільш характерних особливостей сучасного розвитку суспільних відносин, коли інтелектуальна складова стає основою для подальшого
удосконалення науково-технічних та технологічних розробок. Визначено основні відмінні
особливості форм присвоєння та відчуження інформаційного продукту в суспільстві.
Акцентовано увагу на структурі світового ринку інформаційних та телекомунікаційних
послуг, динаміці обсягу їх експорту, визначена домінуюча затребуваність світового ІТ ринку
на програмне забезпечення, ІТ-обслуговування, загальний ІТ В статье рассмотрен зарубежный и отечественный опыт развития ИТ-рынка, информатизация общества как одна из наиболее характерных особенностей современного развития общественных отношений, когда интеллектуальная составляющая становится основанием для дальнейшего усовершенствования научно-технических и технологических разработок. Определены основные особенности форм присвоения и отчуждения информационного продукта в обществе, его отличительные особенности на современном этапе. Акцентировано внимание на структуре мирового рынка информационных и телекоммуникационных услуг, динамике объема их экспорта, определена доминирующая затребованость мирового ИТ-рынка на программное обеспечение, ИТ-обслуживание, общий ИТ. The article deals with the foreign and domestic experience of IT market development from the point of view of informatization of society as one of the most characteristic features of modern development of public relations, when the intellectual component becomes the basis for further improvement of scientific and technical and technological developments. The main distinctive features of the forms of appropriation and alienation of the information product in society are determined. The attention is focused on the structure of the world market of information and telecommunication services, the dynamics of their exports, the dominant demand of the world IT market for software, IT services and general IT. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
China
3437497
Greece
110802
Ireland
863
Lithuania
1
Moldova
1
Singapore
1306151
Slovenia
1
Ukraine
708475
United Kingdom
4686
United States
1306150
Unknown Country
6874873
Downloads
Germany
110804
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
708476
United Kingdom
1
United States
253433
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Onishchenkо_technologies_paper.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | 1072716 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.