Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80701
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Способи елімінації лакун-блендів у перекладі рекламних повідомлень
Authors Vashyst, Kateryna Mykolaivna  
Катериніна, М.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2381-1143
Keywords бленд
blend
лакуна
lacuna
рекламне повідомлення
рекламное сообщение
advertising message
Type Conference Papers
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80701
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Вашист, К.М. Способи елімінації лакун-блендів у перекладі рекламних повідомлень / К.М. Вашист, М. Катериніна // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства: матеріали VІІ Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів, викладачів та співробітників, м. Суми, 18–19 квітня 2019 р. / уклад.: О.М. Євтушенко. – Суми: СумДУ, 2019. – С. 93-95.
Abstract Реклама є унікальним соціокультурним явищем, яке проявляється майже у всіх сферах життя людини. Велика частка інформації у сучасних рекламних повідомленнях передається за допомогою компресованих вербальних засобів, зокрема лексичних блендів. Блендингові одиниці можуть створювати лінгвальні та екстралінгвальні лакуни. Дослідження лакун є важливим для рішення проблем перекладознавства, а саме для вирішення способів передачі безеквівалентних одиниць і реалій мовою перекладу, зокрема в рекламному дискурсі.
Реклама является уникальным социокультурным явлением, которое проявляется почти во всех сферах жизни человека. Большая часть информации в современных рекламных сообщениях передается с помощью компресcованных вербальных средств, в частности лексических блендов. Блендинговые единицы могут создавать лингвальные и экстралингвальные лакуны. Исследование лакун является важным для решения проблем переводоведения, а именно для решения способов передачи безэквивалентных единиц и реалий на язык перевода, в частности в рекламном дискурсе.
Advertising is a unique socio-cultural phenomenon that manifests itself in almost all spheres of human life. Much of the information in modern advertising messages is conveyed through compressed verbal means, including lexical blends. Blending units can create lingual and extralingual lacunae. The study of lacunae is important for solving problems of translation studies, namely for solving ways of transmitting non-equivalent units and realias in the language of translation, in particular in advertising discourse.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
China China
46
Germany Germany
798
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
246
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
6516
United Kingdom United Kingdom
2706
United States United States
64597
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
1
Germany Germany
178
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
23333
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
64598
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Vashyst_lacuna.pdf 489.8 kB Adobe PDF 88116

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.