Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80705
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інвестиції в розвиток системи освіти впродовж усього життя як дієвий фактор соціально-економічного розвитку |
Other Titles |
Investments in the system of lifelong education as an effective factor of socio-economic development |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Lieonov, Serhii Viacheslavovych Petrushenko, Yurii Mykolaiovych Vorontsova, Anna Serhiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0001-5639-3008 http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 |
Keywords |
система освіти впродовж життя (СОВЖ) lifelong education system (LES) соціально-економічний розвиток socio-economic development сукупні витрати на СОВЖ total expenditure on the LES кореляційно-регресійний аналіз correlation-regression analysis бюджетні видатки budgetary expenditures позабюджетні видатки extrabudgetary expenditures |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80705 |
Publisher | Державний вищий навчальний заклад "Університет банківської справи" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Інвестиції в розвиток системи освіти впродовж усього життя як дієвий фактор соціально-економічного розвитку [Текст] / Т.А. Васильєва, С.В. Лєонов, Ю.М. Петрушенко, А.С. Воронцова // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики: збірник наукових праць. – 2017. – № 2(23). – С. 426-436. |
Abstract |
В даній роботі відбувається аналіз наявних вітчизняних та зарубіжних праць науковців щодо існування різних форм зв'язку між фінансуванням системи освіти впродовж життя та індикаторами соціально-економічного розвитку. На основі цього висувається ряд гіпотез, які перевіряються за допомогою інструментів кореляційно-регресійного аналізу для України. Це дозволяє підтвердити значимість сукупного фінансування системи освіти впродовж усього життя для соціального і економічного розвитку країни в цілому. This article analyzes a number of works by domestic and foreign scholars on the existence of relations between the financing of the system of lifelong education and indicators of socio-economic development. On this basis, a number of hypotheses were put forward to prove or unprove such an impact for Ukraine with the help of correlation-regression analysis tools. For example, authors researched the tole of cumulative expenditures on a lifelong education system on economic growth, income inequality, distribution of earnings, employment and unemployment rates, globalization and global competitiveness, corruption and crime rates, migration and immigration, and so on. This allows us to confirm the importance of cumulative financing of the education system throughout life for the social and economic development of the country. В данной статье происходит анализ имеющихся отечественных и зарубежных работ ученых о существовании различных форм связи между финансированием системы образования на протяжении всей жизни и индикаторами социально-экономического развития. На основе этого выдвигается ряд гипотез, которые проверяются с помощью инструментов корреляционно-регрессионного анализа для Украины. Это позволяет подтвердить значимость совокупного финансирования системы образования на протяжении всей жизни для социального и экономического развития страны в целом. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Austria
1192286742
China
1
Germany
1
Greece
1
Ireland
2992971
Japan
1
Lithuania
1
Singapore
576806548
South Africa
1
Ukraine
1445991048
United Kingdom
-2004653822
United States
576806545
Unknown Country
2831
Downloads
Austria
394537775
China
1
Czechia
321
France
2992969
Lithuania
1
Singapore
1
Switzerland
1
Ukraine
188431
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
576806546
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasilyeva_lifelong_education_system_LES.pdf | 507.92 kB | Adobe PDF | 974526048 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.