Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80710
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування державної стратегії інвестиційного забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життя для регіонів України |
Other Titles |
Formation of strategies of financial support for the development of lifelong learning system for the ukrainian regions |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Vorontsova, Anna Serhiivna Mayboroda, Tetyana Mayboroda, Tetyana Mykolaivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 http://orcid.org/0000-0002-4547-5822 |
Keywords |
державна стратегія state strategy інвестиційне забезпечення investment support система освіти впродовж усього життя lifelong learning system кластеризація регіонів clustering of regions |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80710 |
Publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Васильєва, Т.А. Формування держаної стратегії інвестиційного забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життя для регіонів України [Текст] / Т.А. Васильєва, А.С. Воронцова, Т.М. Майборода // Моделювання регіональної економіки. – 2017. – № 2(30). – С. 433-446. |
Abstract |
В роботі проведено кластерний аналіз регіонів України за ознаками попередньо розрахованих показників індексу регіонального розвитку системи освіти впродовж усього життя, обсягів її бюджетного та позабюджетного фінансового забезпечення та рівня ефективності партисипативного фінансового забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життя. Це дозволило виділити три кластери та сформувати для кожного із них основні положення державної стратегії інвестиційного забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життя з виділенням трьох напрямків: стратегію ініціалізації, стратегію інституціоналізації та стратегію випереджаючих інновацій. The cluster analysis of the regions of Ukraine was carried out on the basis of pre-calculated indexes of lifelong learning system regional development, the volume of its budget and extrabudgetary financial support, and the level of effectiveness of the participatory financial support for the development of the lifelong learning system. 434 This allowed to allocate three clusters and form for each of them the main provisions of the state investment strategy for the development of the education system throughout life in three areas: the strategy of initialization, the strategy of institutionalization and the strategy of leading innovations. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
China
1
Germany
1
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
1748
Lithuania
1
Ukraine
9077893
United Kingdom
2331756
United States
29483631
Unknown Country
141
Downloads
Belgium
1
China
37
France
1746
Indonesia
1
Lithuania
1
Romania
1
Ukraine
83700
United Kingdom
26615
United States
29483632
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasilyeva_lifelong_learning_system.pdf | 273.23 kB | Adobe PDF | 29595735 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.