Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81021
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Analysing the Demand of Agritourism for International Tourist in Armenia |
Other Titles |
Аналіз попиту на агротуристичні послуги серед туристів: на прикладі Вірменії |
Authors |
Tovmasyan, G.
Avetisyan, S. Tatosyan, K. Mirijanyan, L. Galustyan, I. Rushanyan, A. |
ORCID | |
Keywords |
агротуризм агротуристична діяльність маркетинг сільсіка місцевість туризм agritourism agritourism activities marketing rural places tourism |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81021 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Tovmasyan, G., Avetisyan, S., Tatosyan, K., Mirijanyan, L., Galustyan, I., & Rushanyan, A. (2020). Analysing the Demand of Agritourism for International Tourist in Armenia. Marketing and Management of Innovations, 4, 90-101. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-07 |
Abstract |
У рамках статті авторами систематизовано аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо
питань розвитку агротуризму у Вірменії. Головною метою дослідження є аналіз попиту на агротуристичні послуги та визначення потреб іноземних туристів. Авторами відмічено, що Вірменія має високий рівень туристичного потенціалу, який забезпечується низкою факторів, а саме: багатою історично-культурною спадщиною, красою природи, смачною кухнею, збереженою етнічною самобутністю в сільських місцевостях тощо. При цьому зазначені вище фактори сприяють стрімкому розвитку агротуризму в сільській місцевості. У статті наголошено, що агротуристичний пакет складається з наступних послуг: участь в сільськогосподарській діяльності, землеробство, догляд за тваринами, полювання, рибалка, верхова їзда, бджільництво, килимарство, ремесла, збір врожаю, виноробство, готування національних страв, випічка хліба, відвідування історичних і культурних місць, участь в різних фестивалях тощо. У
рамках даного дослідження проаналізовано та систематизовано науковий доробок з метою узагальнення низки підходів до визначення сутності та значення агротуризму. Крім того, у ході дослідження авторами проведено опитування іноземних туристів для визначення їх потреб щодо агротуристичних послуг. Отримані результати емпіричного дослідження засвідчили, що іноземні туристи сприймають сільську місцевість Вірменія, як затишне та привабливе місце для відпочинку. За результатами тестування критерію Пірсона встановлено істотний зв’язок між факторами-впливу на рівень сприйняття агротуристичних послуг іноземними туристами. У статті авторами доведено, що, неодружені
відпочивають в сільській місцевості поодинці або з друзями та готові платити більше, ніж одружені люди, у яких є діти. На основі отриманих даних було сформовано систему заходів щодо удосконалення агротуризму в Вірменія, а саме: удосконалити маркетингову діяльність щодо промоції агротуристичних послуг, організувати тренінги для місцевих жителів і фермерів тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження з метою розроблення ефективних стратегій та маркетингових планів щодо розвитку агротуризму в сільській місцевості. This paper summarises the arguments and counterarguments in the frame of the scientific discussion on the issue of agritourism development in Armenia. The research aims at analysing the demand of agritourism development for international tourists in Armenia, find out their needs. The analysis of the available literature sources and approaches shows the essence of agritourism, its activities, functions, needs of tourists. Armenia has a rich history and culture, beautiful nature, delicious cuisine, Armenian villages have a traditional way of life and ethnic diversity. All these factors are important for developing agritourism in rural places offering various activities for tourists: participation in agricultural activities, farming, animal care, hunting, fishing, horseback riding, beekeeping, carpet weaving, handicrafts, harvesting, winemaking, making national dishes, baking bread, also visiting historical and cultural places, participation in various festivals, etc. Investigation of the topic in the paper is carried out in the following rational arrangement. The essence and significance of agritourism in the literature are discussed, then a survey is done among international tourists to find out their needs. The results of the empirical analysis are presented in the paper, which shows that Armenia is considered as a quiet and beautiful place for tourists who wish to rest in Armenian rural places, participate in many activities. The Pearson Chi-square testing shows some significant relationship between some factors. Mainly unmarried people want to rest in rural places alone or with friends, and they are willing to pay more than married people who have children. The tourists have also made some suggestions for agritourism development in Armenia: making everything more natural and fresher, doing good marketing, organizing pieces of training for local people and farmers, etc. The research results may be useful for developing agritourism in rural areas by organizing good strategies and marketing plans. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Armenia
392644179
Australia
46484
Austria
2036473764
Bangladesh
1
Belgium
1
China
-1049132708
Colombia
1
Côte d’Ivoire
1
Denmark
1
Finland
1
France
2108076409
Germany
-78443594
Ghana
47616
Greece
1
India
1
Indonesia
-1049132705
Iran
515848735
Ireland
1006204215
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
149988
North Macedonia
1
Philippines
-78443596
Puerto Rico
137006
Romania
1
Serbia
1
Spain
1
Switzerland
1
Taiwan
207245
Thailand
1
Turkey
1
Ukraine
392644182
United Kingdom
109926
United States
1219903417
Unknown Country
1105209359
Vietnam
788863831
Downloads
Armenia
1645778798
Austria
825230725
Canada
1
China
-1049132707
Colombia
2036473763
Czechia
1
France
1
Germany
1
India
1
Indonesia
1
Iran
515848736
Ireland
515848741
Italy
180639
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Philippines
-39168017
Puerto Rico
1
South Africa
1
Sri Lanka
1
Thailand
1
Turkey
1
Ukraine
1918113226
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
1219903413
Unknown Country
1105209360
Vietnam
788863832
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tovmasyan_mmi_2020_4.pdf | 633.91 kB | Adobe PDF | 893215933 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.