Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81071
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості формування іміджу ВНЗ як науково-теоретична проблема соціальних комунікацій
Other Titles Особенности формирования имиджа вузов как научно-теоретическая проблема социальных коммуникаций
Features of image formation of higher-education institutions as a scientific and theoretical problem of social communications
Authors Zaitseva, Stanislava Stanislavivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6994-884X
Keywords імідж ВНЗ
имидж вуза
higher-education institution image
Type Article
Date of Issue 2015
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81071
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Зайцева С. С. Особливості формування іміджу ВНЗ як науково-теоретична проблема соціальних комунікацій // Образ. 2015. Вип. 3 (18). С. 142-148.
Abstract У статті розглядається значення іміджу як об’єктивного фактора, що впливає на позитивну оцінку конкурентоспроможності будь-якої організації або підприємства, зокрема вищого навчального закладу. Імідж – певний образ, створений для привернення уваги споживчої аудиторії. Досліджується стан вивчення проблеми формування іміджу ВНЗ як одного з важелів впливу на споживчу аудиторію за умов жорсткої конкурентної боротьби на сучасному ринку освітніх послуг. Авторка осмислює теорію поняття "імідж", узагальнює основні наукові підходи до вивчення іміджу ВНЗ, що дало можливість сформулювати дефініцію поняття "імідж", з’ясувати його соціокомунікативну сутність, мету та потребу його створення.
В статье рассматривается значение имиджа как объективного фактора, влияющего на положительную оценку конкурентоспособности любой организации или предприятия, в частности высшего учебного заведения. Имидж – определенный образ, созданный для привлечения внимания потребительской аудитории. Исследуется состояние изучения проблемы формирования имиджа вуза как одного из рычагов воздействия на потребительскую аудиторию в условиях жесткой конкурентной борьбы на современном рынке образовательных услуг. Автор осмысливает теорию понятия "имидж", обобщает основные научные подходы к изучению имиджа вуза, что позволило сформулировать дефиницию понятия "имидж", выяснить его социокоммуникативную сущность, цели и потребности его создания.
The article deals with the importance of image as an objective factor that influences the positive assessment of the competitiveness of any organization or company, including the institutions of higher education. Image is a certain form created to attract the attention of consumer audiences. The state of studying of the problem of image formation of institutions of higher education as one of the levers of influence on consumer audience under conditions of highly competitive contention on the market of educational service is investigated. The author reflects the theory of the concept of "image", summarizes the main scientific approaches to the study of the image of higher education institutions, which made it possible to formulate a definition of the concept of "image", find out its social communicative essence, purpose and necessity of its creation.
Appears in Collections: Образ

Views

Australia Australia
1
China China
1087
Czechia Czechia
1
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
10245
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
327
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2025284
United Kingdom United Kingdom
121469
United States United States
8068853
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
8710
Canada Canada
8068856
Czechia Czechia
8068854
Estonia Estonia
10252
Finland Finland
43939
France France
8068852
Germany Germany
8068853
Indonesia Indonesia
1
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
730235
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
43961
Poland Poland
8068853
Russia Russia
2025281
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
2628
Switzerland Switzerland
65853
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
10227275
United Kingdom United Kingdom
43964
United States United States
10227273
Unknown Country Unknown Country
730228

Files

File Size Format Downloads
Zaitseva_obraz_2015_3.pdf 222.52 kB Adobe PDF 64503875

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.