Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81071
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості формування іміджу ВНЗ як науково-теоретична проблема соціальних комунікацій |
Other Titles |
Особенности формирования имиджа вузов как научно-теоретическая проблема социальных коммуникаций Features of image formation of higher-education institutions as a scientific and theoretical problem of social communications |
Authors |
Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6994-884X |
Keywords |
імідж ВНЗ имидж вуза higher-education institution image |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81071 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Зайцева С. С. Особливості формування іміджу ВНЗ як науково-теоретична проблема соціальних комунікацій // Образ. 2015. Вип. 3 (18). С. 142-148. |
Abstract |
У статті розглядається значення іміджу як об’єктивного фактора, що впливає на позитивну оцінку конкурентоспроможності будь-якої організації або підприємства, зокрема вищого навчального закладу. Імідж – певний образ, створений для привернення уваги споживчої аудиторії. Досліджується стан вивчення проблеми формування іміджу ВНЗ як одного з важелів впливу на споживчу аудиторію за умов жорсткої конкурентної боротьби на сучасному ринку освітніх послуг. Авторка осмислює теорію поняття "імідж", узагальнює основні наукові підходи до вивчення іміджу ВНЗ, що дало можливість сформулювати дефініцію поняття "імідж", з’ясувати його соціокомунікативну сутність, мету та потребу його створення. В статье рассматривается значение имиджа как объективного фактора, влияющего на положительную оценку конкурентоспособности любой организации или предприятия, в частности высшего учебного заведения. Имидж – определенный образ, созданный для привлечения внимания потребительской аудитории. Исследуется состояние изучения проблемы формирования имиджа вуза как одного из рычагов воздействия на потребительскую аудиторию в условиях жесткой конкурентной борьбы на современном рынке образовательных услуг. Автор осмысливает теорию понятия "имидж", обобщает основные научные подходы к изучению имиджа вуза, что позволило сформулировать дефиницию понятия "имидж", выяснить его социокоммуникативную сущность, цели и потребности его создания. The article deals with the importance of image as an objective factor that influences the positive assessment of the competitiveness of any organization or company, including the institutions of higher education. Image is a certain form created to attract the attention of consumer audiences. The state of studying of the problem of image formation of institutions of higher education as one of the levers of influence on consumer audience under conditions of highly competitive contention on the market of educational service is investigated. The author reflects the theory of the concept of "image", summarizes the main scientific approaches to the study of the image of higher education institutions, which made it possible to formulate a definition of the concept of "image", find out its social communicative essence, purpose and necessity of its creation. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Australia
1
China
1087
Czechia
1
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
10245
Lithuania
1
Netherlands
327
Singapore
1
Ukraine
2025284
United Kingdom
121469
United States
8068853
Unknown Country
1
Downloads
Austria
8710
Canada
8068856
Czechia
8068854
Estonia
10252
Finland
43939
France
8068852
Germany
8068853
Indonesia
1
Iraq
1
Ireland
1
Japan
1
Latvia
1
Lithuania
730235
Moldova
1
Netherlands
43961
Poland
8068853
Russia
2025281
Slovakia
1
Spain
2628
Switzerland
65853
Turkey
1
Ukraine
10227275
United Kingdom
43964
United States
10227273
Unknown Country
730228
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zaitseva_obraz_2015_3.pdf | 222.52 kB | Adobe PDF | 64503875 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.