Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81122
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Дієвість принципу навчити вчитися перекладу
Other Titles Learning How to Study Interpreting and Translation
Authors Гордієнко, К. О.
ORCID
Keywords перекладацька компетенція
переводческая компетенция
translation competency
кейс-метод
case-method/study
іноземна мова
иностранный язык
foreign language
культура
culture
освітній процес
педагогические условия
educational process
Type Masters thesis
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81122
Publisher Суми: СумДУ
License Copyright not evaluated
Citation Гордієнко, К. О. Дієвість принципу навчити вчитися перекладу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : 035 / наук. кер. І. К. Кобякова. Суми : СумДУ, 2020. 80 c.
Abstract Мета: обґрунтувати педагогічні умови формування дієвості принципу навчити вчитися перекладу на заняттях з іноземної мови, аналіз основних методів, які використовує викладач під час навчання. Теоретичне значення: визначення ролі іноземної мови у процесі навчання перекладацької діяльності; виявлення потенціалу іноземних мов у навчальних закладах та ролі викладача у формуванні перекладацької компетенції у процесі вивчення іноземної мови.
Цель: обосновать педагогические условия формирования действенности принципа научить обучению перевода на занятиях по иностранному языку, анализ основных методов, используемых преподавателем во время обучения. Теоретическое значение: определение роли иностранного языка в процессе обучения переводческой деятельности; выявление потенциала иностранных языков в учебных заведениях и роли преподавателя в формировании переводческой компетенции в процессе изучения иностранного языка.
Goal: to specify the conditions of translation upbringing and main techniques to foreign language learning. Theoretical meaning: definition of the main translation purpose; determination the pedagogical potential of foreign language learning and the essential role of teachers during the whole education at foreign language lessons.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Belgium Belgium
1937601
China China
1
Germany Germany
27215
Greece Greece
1
Ireland Ireland
4086
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
559
Ukraine Ukraine
290098
United Kingdom United Kingdom
54438
United States United States
1937600
Unknown Country Unknown Country
231

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
Belgium Belgium
431061
Bulgaria Bulgaria
1
Czechia Czechia
1560964
Egypt Egypt
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
14165
France France
431068
Georgia Georgia
1
Germany Germany
1560964
Gibraltar Gibraltar
27214
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
149134
Italy Italy
2161
Japan Japan
14167
Lithuania Lithuania
14159
Moldova Moldova
1160
Netherlands Netherlands
1937600
Norway Norway
1140
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
431062
Romania Romania
1
Russia Russia
14162
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Serbia Serbia
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
14161
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1937597
United Kingdom United Kingdom
807692
United States United States
1937597
Unknown Country Unknown Country
2150
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Hordiienko.pdf 691.03 kB Adobe PDF 11289396
Гордієнко Катерина Олексіївна (1).jpg 479.3 kB JPEG 11289396

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.