Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81122
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Дієвість принципу навчити вчитися перекладу |
Other Titles |
Learning How to Study Interpreting and Translation |
Authors |
Гордієнко, К. О.
|
ORCID | |
Keywords |
перекладацька компетенція переводческая компетенция translation competency кейс-метод case-method/study іноземна мова иностранный язык foreign language культура culture освітній процес педагогические условия educational process |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81122 |
Publisher | Суми: СумДУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Гордієнко, К. О. Дієвість принципу навчити вчитися перекладу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : 035 / наук. кер. І. К. Кобякова. Суми : СумДУ, 2020. 80 c. |
Abstract |
Мета: обґрунтувати педагогічні умови формування дієвості принципу навчити вчитися перекладу на заняттях з іноземної мови, аналіз основних методів, які використовує викладач під час навчання.
Теоретичне значення: визначення ролі іноземної мови у процесі навчання перекладацької діяльності; виявлення потенціалу іноземних мов у навчальних закладах та ролі викладача у формуванні перекладацької компетенції у процесі вивчення іноземної мови. Цель: обосновать педагогические условия формирования действенности принципа научить обучению перевода на занятиях по иностранному языку, анализ основных методов, используемых преподавателем во время обучения. Теоретическое значение: определение роли иностранного языка в процессе обучения переводческой деятельности; выявление потенциала иностранных языков в учебных заведениях и роли преподавателя в формировании переводческой компетенции в процессе изучения иностранного языка. Goal: to specify the conditions of translation upbringing and main techniques to foreign language learning. Theoretical meaning: definition of the main translation purpose; determination the pedagogical potential of foreign language learning and the essential role of teachers during the whole education at foreign language lessons. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Belgium
1937601
China
1
Germany
27215
Greece
1
Ireland
4086
Lithuania
1
Mongolia
1
Singapore
1
Sweden
559
Ukraine
290098
United Kingdom
54438
United States
1937600
Unknown Country
231
Downloads
Azerbaijan
1
Belgium
431061
Bulgaria
1
Czechia
1560964
Egypt
1
Estonia
1
Finland
14165
France
431068
Georgia
1
Germany
1560964
Gibraltar
27214
Greece
1
India
1
Ireland
1
Israel
149134
Italy
2161
Japan
14167
Lithuania
14159
Moldova
1160
Netherlands
1937600
Norway
1140
Pakistan
1
Poland
431062
Romania
1
Russia
14162
Saudi Arabia
1
Serbia
1
Slovakia
1
South Africa
1
South Korea
1
Spain
1
Switzerland
14161
Turkey
1
Ukraine
1937597
United Kingdom
807692
United States
1937597
Unknown Country
2150
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hordiienko.pdf | 691.03 kB | Adobe PDF | 11289396 |
Гордієнко Катерина Олексіївна (1).jpg | 479.3 kB | JPEG | 11289396 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.