Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81223
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Рекламний текст: структурно-семантичний, прагматичний та перекладацький аспекти |
Other Titles |
Advertising Text: Structural-Semantic, Pragmatic and Translation Aspects |
Authors |
Подвальна, К.Є.
|
ORCID | |
Keywords |
рекламний дискурс advertising discourse рекламний текст рекламный текст advertising text мовний знак языковой знак language sign сайт website прагматика pragmatics |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81223 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Подвальна, К.Є. Рекламний текст: структурно-семантичний, прагматичний та перекладацький аспекти: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра; спец.: 035 – філологія / К.Є. Подвальна; наук. керівник О.Л. Овсянко. – Суми: СумДУ, 2020. – 67 с. |
Abstract |
Дипломна робота актуалізує питання дослідження англомовних рекламних текстів та висвітлює основні структурно-семантичні характеристики рекламних оголошень. Досліджено прагматичну роль лексем рекламних текстів. Визначено поняття рекламного тексту, описано основні способи передачі інформації за допомогою рекламного тексту. Отримані в результаті виконання дипломної роботи фактичні матеріали, теоретичні узагальнення та наукові спостереження можуть бути використані науковцями або студентами для подальших наукових досліджень пов’язаних з темою рекламного тексту в лінгвістичному аспекті. Дипломная работа актуализирует вопрос исследования англоязычных рекламных текстов и освещает основные структурно-семантические характеристики рекламных объявлений. Исследовано прагматическую роль лексем рекламных текстов. Определено понятие рекламного текста, описаны основные способы передачи информации с помощью рекламного текста. Полученные в результате выполнения дипломной работы фактические материалы, теоретические обобщения и научные наблюдения могут быть использованы учеными или студентами для дальнейших научных исследований, связанных с темой рекламного текста в лингвистическом аспекте. The master’s thesis actualizes the research of English-language advertising texts and highlights the main structural and semantic characteristics of advertisements. The pragmatic role of lexemes in advertising texts has been investigated. The advertising text concept was defined; the main methods of information transfer using advertising text were described. Scientists or students can use the factual materials, theoretical generalizations, and scientific observations obtained due to the completion of the thesis for further scientific research related to the topic of the advertising text in the linguistic aspect. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
1
Germany
3765811
Greece
1
Ireland
1647
Israel
1
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
38662044
Ukraine
77324073
United Kingdom
28304
United States
24509424
Unknown Country
144291311
Downloads
Austria
1
Belgium
3765824
Bulgaria
1
Canada
1
China
28300
Cyprus
1
Czechia
3765809
Denmark
38662037
Estonia
1
Finland
8301
France
24509426
Germany
77324080
Gibraltar
1
Hungary
1
Indonesia
38662045
Ireland
24509428
Israel
1100433
Italy
188119
Lithuania
24509435
Moldova
1640
Netherlands
24509426
Panama
1
Poland
24509428
Portugal
1
Romania
38662031
Russia
3765810
Slovakia
129846
Spain
1
Sweden
1
Switzerland
3765834
Turkey
3303
Ukraine
77324081
United Arab Emirates
1
United Kingdom
71576
United States
38662043
Unknown Country
144291311
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Podvalna_master’s thesis.pdf | 2.01 MB | Adobe PDF | 592729578 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.