Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81223
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Рекламний текст: структурно-семантичний, прагматичний та перекладацький аспекти
Other Titles Advertising Text: Structural-Semantic, Pragmatic and Translation Aspects
Authors Подвальна, К.Є.
ORCID
Keywords рекламний дискурс
advertising discourse
рекламний текст
рекламный текст
advertising text
мовний знак
языковой знак
language sign
сайт
website
прагматика
pragmatics
Type Masters thesis
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81223
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Подвальна, К.Є. Рекламний текст: структурно-семантичний, прагматичний та перекладацький аспекти: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра; спец.: 035 – філологія / К.Є. Подвальна; наук. керівник О.Л. Овсянко. – Суми: СумДУ, 2020. – 67 с.
Abstract Дипломна робота актуалізує питання дослідження англомовних рекламних текстів та висвітлює основні структурно-семантичні характеристики рекламних оголошень. Досліджено прагматичну роль лексем рекламних текстів. Визначено поняття рекламного тексту, описано основні способи передачі інформації за допомогою рекламного тексту. Отримані в результаті виконання дипломної роботи фактичні матеріали, теоретичні узагальнення та наукові спостереження можуть бути використані науковцями або студентами для подальших наукових досліджень пов’язаних з темою рекламного тексту в лінгвістичному аспекті.
Дипломная работа актуализирует вопрос исследования англоязычных рекламных текстов и освещает основные структурно-семантические характеристики рекламных объявлений. Исследовано прагматическую роль лексем рекламных текстов. Определено понятие рекламного текста, описаны основные способы передачи информации с помощью рекламного текста. Полученные в результате выполнения дипломной работы фактические материалы, теоретические обобщения и научные наблюдения могут быть использованы учеными или студентами для дальнейших научных исследований, связанных с темой рекламного текста в лингвистическом аспекте.
The master’s thesis actualizes the research of English-language advertising texts and highlights the main structural and semantic characteristics of advertisements. The pragmatic role of lexemes in advertising texts has been investigated. The advertising text concept was defined; the main methods of information transfer using advertising text were described. Scientists or students can use the factual materials, theoretical generalizations, and scientific observations obtained due to the completion of the thesis for further scientific research related to the topic of the advertising text in the linguistic aspect.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Germany Germany
3765811
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1647
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
38662044
Ukraine Ukraine
77324073
United Kingdom United Kingdom
28304
United States United States
24509424
Unknown Country Unknown Country
144291311

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
3765824
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
China China
28300
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
3765809
Denmark Denmark
38662037
Estonia Estonia
1
Finland Finland
8301
France France
24509426
Germany Germany
77324080
Gibraltar Gibraltar
1
Hungary Hungary
1
Indonesia Indonesia
38662045
Ireland Ireland
24509428
Israel Israel
1100433
Italy Italy
188119
Lithuania Lithuania
24509435
Moldova Moldova
1640
Netherlands Netherlands
24509426
Panama Panama
1
Poland Poland
24509428
Portugal Portugal
1
Romania Romania
38662031
Russia Russia
3765810
Slovakia Slovakia
129846
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
3765834
Turkey Turkey
3303
Ukraine Ukraine
77324081
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
71576
United States United States
38662043
Unknown Country Unknown Country
144291311

Files

File Size Format Downloads
Podvalna_master’s thesis.pdf 2.01 MB Adobe PDF 592729578

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.