Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81252
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Роль персоніфікованих джерел у конструюванні інформації про COVID-19 для медіаспоживачів |
Other Titles |
The role of personified sources in the construction of COVID-19 information for media consumers |
Authors |
Yaremenko, Vadym Pavlovych
Дєдова, A. Зубар, Д. |
ORCID | |
Keywords |
COVID-19 інформаційна технологія медіаспоживач джерело інформації місцеві медіа information technology media consumer source of information local media |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81252 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Яременко В. П., Дєдова А., Зубар Д. Роль персоніфікованих джерел у конструюванні інформації про COVID-19 для медіаспоживачів // Образ. 2020. Вип. 2 (34). С. 24-33. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.2(34)-24-33 |
Abstract |
У статті визначено роль персоніфікованих джерел у конструюванні інформації про COVID-19 для сучасних медіаспоживачів. Джерельну базу для вивчення проблематики склали матеріали авторитетних медіаресурсів Миколаївської, Тернопільської та Чернівецької областей України. У ході проведення дослідження визначено, що ключовими персоніфікованими джерелами інформації про COVID-19 є фахові, політичні, загальні та авторитетні. Встановлено, що використання цих видів джерел та підбір їх складу в місцевих медіа формує як позитивну, так і негативну технологію інформування щодо визначеної тематики. З’ясовано також, що кожне з таких інформаційних транслювань формується з огляду на певні мотиви ЗМІ або згадуваних персоналій. The article identifies the role of personalized sources in constructing information about COVID-19 for modern media consumers. The source base for studying the issue was the materials of authoritative media resources of Mykolayiv, Ternopil and Chernivtsi regions of Ukraine. The study identified that the key personalized sources of information about COVID-19 are professional, political, general, and authoritative. It is established that the use of these types of sources and the selection of their composition in the local media forms both positive and negative information technology on certain topics. It was also found that each of these news broadcasts is formed taking into account certain motives of the media or the mentioned personalities. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
China
13734055
Germany
1
Greece
1
Ireland
4833
Lithuania
1
Montenegro
1
Norway
1
Russia
1
Sweden
1
Ukraine
1072153
United Kingdom
565903
United States
27468109
Unknown Country
1072152
Downloads
Germany
1
Lithuania
1
Norway
1
Ukraine
2873854
United Kingdom
1
United States
27468110
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yaremenko_Obraz_2020_2.pdf | 693.63 kB | Adobe PDF | 30341968 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.