Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81291
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Risks of Ethical Credibility: Innovations in Companies Management |
Other Titles |
Ризики втрати довіри: інновації в управлінні компаніями |
Authors |
Cierna, H.
Sujova, E. |
ORCID | |
Keywords |
етика ризик моральний авторитет підприємство алгоритм процесу дослідження ethics risk ethical credibility enterprise procedure algorithm research |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81291 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Cierna, H., & Sujova, E. (2020). The Risks of Ethical Credibility: Innovations in Companies Management. Marketing and Management of Innovations, 4, 237-244. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-19 |
Abstract |
У статті висвітлено особливості та проблеми впливу глобалізації та інтернаціоналізації на розвиток економічних процесів. Поточний процес економічних перетворень вимагає від компаній застосування радикальних змін та впроавдження інноваційних методів управління для забезпечення високого рівня ефективності діяльності та задоволення споживчих потреб. Авторами наголошено на необхідності застосування нових підходів корпоративного управління, що сприятимуть підвищенню рівня економічної ефективності діяльності команії та зростанню конкурентних її переваг як на внутрішньому так і на зовнішньому ринках. Корпоративна культура є носієм етично-моральних норм та принципів, що є беззаперечним фактором забезпечення конкурентоспроможності компанії. Зокрема, суттєвим є підтримка внутрішньої ділової активності, забезпечення тісної взаємодії зі споживачами та оперативне реагування на зміни внутрішнього та зовнішнього середовищ. Таким чином, перед підприємством постає
завдання сформувавти ефективний механізмв комунікації зі споживачами та всіма зацікавленима
сторонами. Метою статті є оцінювання ймовірності виникнення ризиків втрати довіри до компанії серед її
працівників. Для дослдіження було сформовано вибірку з компаній, що фугкціонують у Словацькій
республіці. Авторами встановлено, що термін ризик має низку дефініцій, а саме: загроза, потенційна проблема, можливість невдачі, збитку, втрат та руйнування. На основі результатів узагальнення підходів до визначення сутності поняття ризик, авторами визнчено, що ризик – це ймовірність досягнення
непередбачуваного результату з можливими негативними наслідками. За результатами проведеного дослідження встановлено, що мінімізація ризиків, пов'язаних з ненадійністю та недовірою трудового колективу до менеджменту, сприяє підвищенню ефективності праці, поліпшенню міжособистісних відносин та трудової етики, а також умов праці. The qualitative social changes experiencing in this millennium are characterized primarily by globalization and the internationalization of economic processes. These changes require creating innovation approaches to corporate management to lead to companies’ better economic results and thus provide them with a competitive advantage. Today, companies must respond quickly to the needs of the external and internal environment, be in close contact with customers, and support internal business activity. The paper aims to assess and evaluate selected companies’ ethical credibility in Slovakia based on the research conducted at the Technical University in Zvolen. The results of the research evaluate the risks of ethical credibility in selected companies in Slovakia. The auhtors build the desired way of behaving and acting of all stakeholders. As a bearer of ethical-moral norms and principles, corporate culture comes to the fore as an indisputable factor in the success of a company in the competition, which acquires a global platform. The currently ongoing economic transformation process creates such conditions for companies’ activities, which require a significant increase in their activities’ efficiency and improved customer needs satisfaction, which causes the need for radical changes. The changes concern in particular, how business entities react to their internal or external environment. Risk is a term that refers to an uncertain outcome with a possible adverse condition. Risk means a threat, a potential problem, the possibility of failure, damage, loss or destruction. Risk expresses a certain degree of uncertainty, i.e. the probability of achieving a result different from the expected result. Examples of minimizing the risks arising from the unreliability and distrust to employees could improve work efficiency, interpersonal relationships and work ethic, and the work environment. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

58015

1

1

-1256621487

701810234

1

1

204973

1

1

1

75898113

1

10747

151796224

151796223

1

889403242

1

400187726

1

1

175

83728

708454634

1280063710

800375453

320687196

3678137
Downloads

1

4753

455388669

148700

1

143567

1

1

800375451

1

348395429

1

708454630

1280063709

1781724320

1

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Cierna_mmi_2020_4.pdf | 529.56 kB | Adobe PDF | 1079731941 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.