Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81933
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення організації роботи приймального відділення, в умовах реформування вторинного ринку медичних послуг
Authors Батрак, Я.Ф.
ORCID
Keywords медична послуга
медицинская услуга
medical service
соціальний маркетинг
социальный маркетинг
social marketing
приймальне відділення
приемное отделение
reception department
Type Masters thesis
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81933
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Батрак, Я.Ф. Удосконалення організації роботи приймального відділення, в умовах реформування вторинного ринку медичних послуг [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра; спец.: 281 - публічне управління та адміністрування / Я.Ф. Батрак; наук. кер.: В.А. Сміянов, Т.В. Бондар. - Суми: СумДУ, 2020. - 50 с.
Abstract В роботі розглянуто основні теоретичні та практичні аспекти надання медичних послуг на вторинному ринку України. Розглянуто особливості розвитку вторинного ринку України та досліджено концепцію соціального маркетингу як важливого інструменту поліпшення якості надання медичних послуг. На прикладі приймального відділення Шосткинської ЦРЛ було проведено аналіз надання послуг населенню м. Шостка та Шосткинського району. На основі проведеного статистичного аналізу було виявлено рівень якості надання медичних послуг населенню приймальним відділенням Шосткинської ЦРЛ та на основі цього запропоновано заходи по поліпшенню якості надання медичних послуг.
В работе рассмотрены основные теоретические и практические аспекты предоставления медицинских услуг на вторичном рынке Украины. Рассмотрены особенности развития вторичного рынка Украины и исследована концепцию социального маркетинга как важного инструмента улучшения качества предоставления медицинских услуг. На примере приемного отделения Шосткинской ЦРБ был проведен анализ предоставления услуг населению г. Шостка и Шосткинского района. На основе проведенного статистического анализа был выявлен уровень качества предоставления медицинских услуг населению приемным отделением Шосткинской ЦРБ и на основе этого предложены мероприятия по улучшению качества предоставления медицинских услуг.
The main theoretical and practical aspects of providing medical services on the secondary market of Ukraine have been considered in the diploma thesis. The features of the development of the secondary market of Ukraine have been considered and the concept of social marketing as an important tool for improving the quality of medical services has been studied. On the example of the reception department of Shostka CDH, an analysis of the provision of services to the population of Shostka and Shostka district has been conducted. Based on the conducted statistical analysis, the level of quality of medical services to the population by the reception department of Shostka CDH has been identified and on this basis measures have been proposed to improve the quality of medical services.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ ФЕМ)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
19981
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
7331
United Kingdom United Kingdom
584
United States United States
67775
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
Belarus Belarus
50
Czechia Czechia
2697
Germany Germany
67775
Lithuania Lithuania
170
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
95680
United Kingdom United Kingdom
172
United States United States
95678
Unknown Country Unknown Country
174

Files

File Size Format Downloads
Batrak_mag_rob.pdf 717.16 kB Adobe PDF 262400

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.