Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82425
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Creativity in teaching foreign languages |
Authors |
Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9710-3844 |
Keywords |
креативність креативность creativity ефективне викладання эффективное преподавание effective teaching іноземні мови иностранные языки foreign languages технології технологии technologies |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82425 |
Publisher | Львів: ПП "Марусич" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Skarloupina Yu. Creativity in Teaching Foreign Languages // 25 Years of TESOL in Ukraine. Honoring the Past and Shaping the Future : тези доповідей . Львів : Львів: ПП "Марусич", 2020. C. 204-205 |
Abstract |
На сучасному етапі викладачі іноземних мов, зазвичай стикаються з двома основними проблемами: недостатня вмотивованість студентів і різнорівневі групи, де студенти, які мають рівень, наприклад, А1, змушені навчатись разом з тими, хто має рівень В2 (і, відновідно, інші потреби). Це може спричинити певні труднощі, непорозуміння і навіть психологічні бар'єри при вивченні мови. Власне, обідві проблеми пов'язані між собою.Творчість (як з боку викладача, так і студентів) може бути одним з варіантів вирішення даних проблем. Преподаватели иностранных языков в современных университетах часто сталкиваются с двумя основными проблемами: недостаточная мотивированность студентов и разноуровневые группы, где студенты с уровнем владения иностранным языком, например, А1 вынуждены учится вместе с имеющими уровень В2 (и, соответственно, другие учебные потребности).Это часто становится причиной сложностей, непонимания и психологических барьеров. Собственно говоря, обе проблемы взаимосвязаны друг с другом. Творчество, со стороны как преподавателя, так и студентов, может стать одним из вариантов решения данных проблем. Nowadays ESL university teachers usually face two major problems: students’ lack of motivation and multi-leveled groups. Levels may vary from A1 to B2, causing certain difficulties, misunderstandings, and even psychological barriers. In fact, these problems are overlapped, as far as each of them can be the reason for the other one. Creativity, which is necessary for both a teacher and students, seems to be one of the ways to overcome both problems. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

104

6229284

12349

1

1

1

1

1

1

96780651

1

2175

24055719

263899

224125191

351469730

349
Downloads

1

224125190

1

1

24055719

1

224125192

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Skarlupina_technologies_paper.pdf | 142.48 kB | Adobe PDF | 472306106 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.