Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82451
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Креативна економіка як інструментарій підвищення потенціалу порцеляново-фаянсової промисловості України: проблеми та перспективи |
Other Titles |
Creative economy as a tool of increasing the potential of the porcelain and faiene industry of Ukraine: problems and prospects |
Authors |
Шахова, С.В.
Taraniuk, Leonid Mykolaiovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1842-7128 |
Keywords |
порцеляново-фаянсова промисловість креативна економіка стратегічна промисловість підприємство porcelain and faience industry creative economy strategic industry enterprise |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82451 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Шахова С. В., Таранюк Л. М. Креативна економіка як інструментарій підвищення потенціалу порцеляново-фаянсової промисловості України: проблеми та перспективи // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2020. № 4. С. 85−95. DOI: 10.21272/1817-9215.2020.4-10 |
Abstract |
На IV міжнародному форумі "Креативна Україна", керівництвом країни проголошено креативну
економіку пріоритетом стратегічного розвитку України, що спонукає до пошуків та дослідження галузей
промисловості, що відповідають вимогам креативності та сприятимуть економічному розвитку держави.
Метою даного дослідження є аналіз діяльності порцеляново-фаянсової промисловості України, підстави її
ідентифікації як такої та її креативної складової – сфери виготовлення побутових та ужиткових
предметів. У даному дослідженні при реалізації нормативного підходу при розгляді соціально-економічного
розвитку галузі застосовано історичний метод, при дослідженні економічних показників використано
метод крайніх величин, а також застосовані загальнонаукові методи узагальнення і синтезу. У статті
зроблено ретроспективний аналіз соціально-економічних аспектів розвитку виробництв на території
сучасної України за період з XVIII ст. до сьогодення. Досліджено показники обсягу виробництва продукції
даної промисловості. Проведено дослідження відповідності характеристик порцеляново-фаянсової
промисловості критеріям, що ставляться до галузей креативної економіки. Важливість дослідження
полягає у визначенні подальшого кола питань, які необхідно досліджувати та розробляти з метою пошуку
дієвих сучасних інструментів розвитку галузей національної економіки. Крім того, на даному етапі
розвитку креативної індустрії, увага до вивчення галузей креативної економіки, зокрема порцеляновофаянсової промисловості, повинна викривати проблеми, що постають безпосередньо перед виробниками
креативної продукції з метою розробки дієвого інструментарію їх розв’язання. Важливим наслідком для
суспільства повинно стати усвідомлення значущості самого факту існування такої креативної галузі, як
порцеляново-фаянсова. Саме її існування репрезентує автентичність цінного культурного явища, що
протягом достатнього періоду часу відоме у світі, викликає повагу та вказує на значний культурний внесок,
що може бути зроблено Україною як частиною Європейської спільноти. В межах даної статті розглянуто
залежність розвитку галузі від державного управління. До напрямку подальших досліджень слід віднести
дослідження організаційно-економічного забезпечення реінжинірингу порцеляново-фаянсової галузі з
урахуванням інструментарію креативної економіки. Таким чином, наразі, при розбудові порцеляновофаянсової галузі як стратегічної, стаття може бути практично корисною та соціально цінною і для
політиків, зокрема, профільному новоствореному Міністерству з питань стратегічних галузей
промисловості. At the IV International Forum "Creative Ukraine", where the country's leadership declared the creative economy a priority of strategic development of Ukraine, it encourages the search and study of industries that meet the requirements of creativity and contribute to economic development. The purpose of this study is to analyze the activities of the porcelain and earthenware industry of Ukraine, the basis for its identification as such and its creative component - the field of manufacture of household and utility items. In this study in the implementation of the normative approach in considering the socio-economic development of the industry used the historical method, in the study of economic indicators used the method of extreme values, as well as applied general scientific methods of generalization and synthesis modern Ukraine for the period from the XVIII century to date. The indicators of the volume of production of this industry are investigated. The research of conformity of characteristics of the porcelain and faience industry to the criteria concerning branches of creative economy is carried out. The importance of the study is to identify a further range of issues that need to be researched and developed in order to find effective modern tools for the development of sectors of the national economy. In addition, at this stage in the development of the creative industry, attention to the study of the creative economy, in particular the porcelain and earthenware industry, should expose the problems facing manufacturers of creative products in order to develop effective tools to solve them. An important consequence for society should be the awareness of the significance of the very fact of the existence of such a creative industry as porcelain and earthenware. Its very existence represents the authenticity of a valuable cultural phenomenon that has been known in the world for a sufficient period of time, commands respect and indicates the significant cultural contribution that can be made to Ukraine as part of the European Community. Within the limits of the given article dependence of development of branch on public administration is considered. The direction of further research should include research on organizational and economic support for the reengineering of the porcelain and earthenware industry, taking into account the tools of the creative economy. Thus, at present, when developing the porcelain and earthenware industry as a strategic one, the article can be practically useful and socially valuable for politicians as well, in particular, in the profile newly created Ministry of Strategic Industries. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
China
276
Denmark
1
Indonesia
1
Ireland
4723
Lithuania
190188
Russia
37
Serbia
1
Singapore
1505519
Ukraine
37036
United Kingdom
15988
United States
4574619
Unknown Country
1
Downloads
Finland
1
Germany
74056
Indonesia
1
Lithuania
190189
Russia
15989
South Africa
1
Ukraine
628633
United Kingdom
1
United States
2820848
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shakhova_porcelain_and_faience_industry.pdf | 402.21 kB | Adobe PDF | 3729720 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.