Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82697
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Застосування мобільних технологій з метою розвитку іншомовної лексичної компетентності учнів при вивченні англійської мови |
Other Titles |
Mobile technologies in use to develop lexical competence of english language learners |
Authors |
Красуля, Алла
Красуля, Алла Krasulia, Alla Шумило, Анжеліка Шумило, Анжелика Shumylo, Anzhelika |
ORCID | |
Keywords |
іншомовна лексична компетентність иноязычная лексическая компетентность foreign language lexical competence іноземні мови иностранные языки foreign languages інноваційні технології инновационные технологии innovative technologies мобільне навчання мобильное обучение mobile learning мобільні додатки мобильные приложения mobile applications |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82697 |
Publisher | Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди |
License | In Copyright |
Citation | Красуля А.В., Шумило А.О. Застосування мобільних технологій з метою розвитку іншомовної лексичної компетентності учнів при вивченні англійської мови [Текст] / А.В. Красуля, А.О. Шумило // Теоретична і дидактична філологія. Серія "Філологія". – 2020. – Вип. 32. – С. 49–59. Doi: 10.31470/2309-15-17-2020-1-49-59 |
Abstract |
У статті проаналізовано процес формування та розвитку англомовної лексичної компетентності учнів середньої школи шляхом використання мобільних технологій. Виявлено основні характеристики, структуру та етапи формування іншомовної лексичної компетентності. Обґрунтовано необхідність впровадження інноваційних технологій для ефективного навчання і опанування іноземних мов. Розглянуто перспективи застосування сучасних мобільних технологій у процесі вивчення і вживання іноземних мов у реальному контексті. В статье проанализирован процесс формирования и развития англоязычной лексической компетентности учащихся средней школы путем использования мобильных технологий. Выявлены основные характеристики, структура и этапи формирования иноязычной лексической компетентности. Обоснована необходимость внедрения инновационных технологий для эффективного обучения и освоения иностранных языков. Рассмотрены перспективы применения современных мобильных технологий в процессе изучения и использования иностранных языков в реальном контексте. Learning a foreign language is certainly a complex and time-consuming process. Learners need to acquire a number of foreign-language competences that will help participants of the communication process use the language fluently in real context. Thus, the article examines the process of forming and developing English lexical competence of students by means of mobile applications. The concept of foreign-language lexical competence is complex in its nature, because it contains both linguistic and non-linguistic (psychological, sociological, cultural) features. Upon the analysis of an array of the resources, it is apparent that effective language learning and acquisition is possible via a structured presentation of learning materials and a systematic teaching approach. The article also outlines the impact and role of modern technology in the learning process, mobile applications, in particular. The idea of integrating innovative mobile technologies into language learning involves improving the educational process on the whole, as well as training a competitive individual who is able to achieve goals, think critically, solve problems, and be a good communicator and collaborator. The emergence of game-based learning platforms and mobile applications opens up many opportunities, as well as challenges, for teachers. Mobile phones and other smart gadgets are ideally suited to the development of Mobile-Assisted Language Learning (MALL). MALL is a language learning approach in which the use of smartphones and other mobile technologies is perceived by a modern learner as an advantage that helps to make the process more interactive and effective. The combination of available apps gives teachers numerous opportunities to introduce students to the English language learning tools that can help them develop their intrinsic motivation and improve their language skills. In the course of the research, two English language learning applications were analyzed alongside two on-line educational platforms. The paper outlines the main peculiarities of these applications and proves their effectiveness in EFL acquisition. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Argentina
1
China
662327596
France
-990973302
Germany
999501385
Greece
1
Ireland
-1135080387
Japan
1
Latvia
5400609
Liechtenstein
419372014
Lithuania
1
Poland
1
Saudi Arabia
1
Singapore
1
Sweden
1
Switzerland
1
Ukraine
999501388
United Kingdom
-747522190
United States
-747522187
Unknown Country
-1542531196
Downloads
China
1
France
1066908633
Germany
320322028
India
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
2807418
Norway
1
Poland
2023781916
Romania
1
Singapore
1
Slovenia
1
Ukraine
-747522188
United Kingdom
5583
United States
999501386
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Krasulia_foreign_languages.pdf | 432.11 kB | Adobe PDF | -629162512 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.