Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82899
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Developing undergraduate students’ motivation for study through distance learning |
Authors |
Liashenko, Iryna Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4211-5116 |
Keywords |
університети университеты universities дистанційна освіта дистанционное обучение distance learning навчання образование education |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82899 |
Publisher | Дрогобич : ТзОВ "Трек - ЛТД" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Liashenko I. V. Developing undergraduate students’ motivation for study through distance learning // Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження : збірник матеріалів ІV Міжнародної наукової конференції Української асоціації, м. Дрогобич, 26 червня, 2020 р. Дрогобич : ТзОВ "Трек - ЛТД", 2020. С. 97-100. |
Abstract |
Недавня ситуація зі світовим пандемічним колапсом породила низку освітніх проблем для університетів. Сучасний стан освіти відфільтрував фактичну готовність вищих навчальних закладів до гнучких змін у дистанційному навчанні. Викладачам довелося адаптуватися до закликів реалій, що переробляють освітні програми, на дистанційні курси, якщо вони не робили цього раніше швидко. Хоча тема дистанційного навчання посіла провідне місце в сучасних дослідженнях, багато університетів боролися з плавним переходом своїх студентів на дистанційний процес навчання. Дистанційне навчання лише набирає обертів, і ті університети, які розробили засоби для онлайн-освіти, швидко впорались із вимогами сучасних викликів. Недавняя ситуация с мировым пандемическим коллапсом породила ряд образовательных проблем для университетов. Современное состояние образования отфильтровал фактической готовности вузов к гибких изменений в дистанционном обучении. Преподавателям пришлось адаптироваться к призывам реалий, перерабатывающих образовательные программы, на дистанционные курсы, если они не делали этого раньше быстро. Хотя тема дистанционного обучения заняла ведущее место в современных исследованиях, многие университеты боролись с плавным переходом своих студентов на дистанционный процесс обучения. Дистанционное обучение только набирает обороты, и те университеты, которые разработали средства для онлайн-образования, быстро справились с требованиями современных вызовов. The recent situation with the world pandemic collapse has raised a series of educational challenges for universities. The current state of education has filtered the actual preparedness of the higher institutions for flexible adjustments in distance learning. The educators had to adapt to the calls of realia reshaping the educational programs to the distance courses if they hadn't done that before quickly. Although distance learning topic has taken the leading place in modern research, many universities struggled with the smooth transition of their students to the distance learning process. Distance learning has been just gaining momentum, and those universities who have developed facilities for online education have quickly managed to requirements of nowadays challenge. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
4960160
Germany
18158
Greece
1
Ireland
1303
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Singapore
4960158
Sweden
1
Ukraine
282409
United Kingdom
81061
United States
33007156
Unknown Country
1
Vietnam
119
Downloads
China
1
Germany
1
Japan
1
Lithuania
1
Ukraine
564792
United Kingdom
1
United States
33007146
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liashenko_education.pdf | 316.47 kB | Adobe PDF | 33571945 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.