Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82917
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Esp online course as a means of enhancing graduate students’ employability opportunities-case of Sumy state university
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords змішана освіта
смешанное обучение
blended education
онлайн курс
online course
працевлаштування
трудоустройство
employability
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82917
Publisher Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes
License Copyright not evaluated
Citation Liashenko I. V. Hnapovska L. V. Esp online course as a means of enhancing graduate students’ employability opportunities-case of Sumy state university // Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 2020. Vol. 8. №3. Pp. 215-230. URL: https://doi.org/10.22190/JTESAP2003215L
Abstract Поряд із наданням великих можливостей на ринку праці, постійне зростання різних технологій у широкому діапазоні галузей в даний час створює високий рівень конкурентоспроможності випускників. Питання працевлаштування, яке є найважливішим питанням вищих навчальних закладів, сьогодні стає актуальним серед роботодавців, освітян, дослідників та майбутніх фахівців. Це дослідження має на меті визначити механізми, за допомогою яких дистанційний курс ESP може сприяти підвищенню рівня працевлаштування серед аспірантів. Хоча ідея впровадження дистанційного навчання у професійну підготовку не є новою, послідовних досліджень щодо того, як зробити завдання в Інтернеті більш збагачувальними для майбутньої професійної діяльності і, таким чином, що призводять до підвищення рівня працевлаштування, поки що не пропонується. Опитування, проведене в рамках дослідження, виявляє взаємозв'язок між завданнями навичок критичного мислення в рамках курсу ESP та зростанням професійної компетентності як інтегрованого компонента працевлаштування. Отримані дані перевірені статистичним аналізом. Ще одна інвестиція у сферу працевлаштування була зроблена завдяки пропозиціям, як правильно розробляти онлайн-завдання.
Наряду с предоставлением больших возможностей на рынке труда, постоянный рост различных технологий в широком диапазоне отраслей в настоящее время создает высокий уровень конкурентоспособности выпускников. Вопрос трудоустройства, которое является важнейшим вопросом высших учебных заведений, сегодня становится актуальным среди работодателей, педагогов, исследователей и будущих специалистов. Это исследование имеет целью определить механизмы, с помощью которых дистанционный курс ESP может способствовать повышению уровня трудоустройства среди аспирантов. Хотя идея внедрения дистанционного обучения в профессиональную подготовку не является новой, последовательных исследований о том, как сделать задание в Интернете более обогатительными для будущей профессиональной деятельности и, таким образом, приводящие к повышению уровня трудоустройства, пока не предлагается. Опрос, проведенный в рамках исследования, выявляет взаимосвязь между задачами навыков критического мышления в рамках курса ESP и ростом профессиональной компетентности как интегрированного компонента трудоустройства. Полученные данные проверены статистическим анализом. Еще одна инвестиция в сферу трудоустройства была сделана благодаря предложениям, как правильно разрабатывать онлайн-задачи.
Along with providing plentiful job market opportunities, the ongoing growth of various technologies in a wide range of fields is currently creating a high level of graduates competitiveness. The issue of employability, which is the crucial concern of higher education institutions, is getting vital these days among employers, educators, researchers, and future professionals. This study aims to determine the mechanisms through which an ESP distance course can facilitate employability enhancement with graduate students. Although the idea of implementing distance learning in the professional training is not new, coherent research on how to make online tasks more enriching for future professional activity and thus resulting in enhanced employability has not been proposed so far. A survey conducted within the framework of the study reveals a correlation between critical thinking skills tasks as part of an ESP course and growing professional competence as an integrated component of employability. The data obtained have been verified by statistical analysis. Another investment in the employability field has been made through suggestions on how to design online tasks properly.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
937
Greece Greece
1
Ireland Ireland
4276
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Singapore Singapore
526324600
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
133535887
United Kingdom United Kingdom
7874895
United States United States
526324598
Unknown Country Unknown Country
1194065410
Vietnam Vietnam
207

Downloads

Belgium Belgium
1
Germany Germany
1874
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Singapore Singapore
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
207487
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
526324599
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_employability.pdf 439.55 kB Adobe PDF 526533967

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.