Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82922
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Developing undergraduate students’ motivation for study through distance learning |
Authors |
Liashenko, Iryna Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4211-5116 |
Keywords |
дистанційна освіта дистанционное обучение distance learning мотивація мотивация motivation студенти університету студенты университета university students самоорганізація самоорганизация self- organization |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82922 |
Publisher | Дрогобич: ТзОВ "Трек - ЛТД" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Liashenko I. Developing undergraduate students’ motivation for study through distance learning. Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження: Збірник матеріалів ІV Міжнародної наукової конференції Української асоціації (26 червня, 2020 р.). Дрогобич: ТзОВ "Трек - ЛТД". 2020. С. 96-99 |
Abstract |
Нещодавня ситуація зі світовим пандемічним колапсом породила низку освітніх проблем для університетів. Сучасний стан освіти відфільтрував фактичну готовність вищих навчальних закладів до гнучких змін у дистанційному навчанні. Викладачам довелося адаптуватися до закликів реалій, що переробляють освітні програми, на дистанційні курси, якщо вони не робили цього раніше швидко. Хоча тема дистанційного навчання посіла провідне місце в сучасних дослідженнях, багато університетів боролися з плавним переходом своїх студентів на дистанційний процес навчання. Дистанційне навчання лише набирає обертів, і ті університети, які розробили можливості для онлайн-навчання, швидко впорались із вимогами сучасності. The recent situation with the world pandemic collapse has raised a series of educational challenges for universities. The current state of education has filtered the actual preparedness of the higher institutions for flexible adjustments in distance learning. The educators had to adapt to the calls of realia reshaping the educational programs to the distance courses if they hadn't done that before quickly. Although distance learning topic has taken the leading place in modern research, many universities struggled with the smooth transition of their students to the distance learning process. Distance learning has been just gaining momentum, and those universities who have developed facilities for online education have quickly managed to requirements of nowadays challenge. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
China
47373116
France
1
Germany
1
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
Ireland
10463
Lithuania
1
Saudi Arabia
1
Singapore
101939500
Spain
1
Sweden
1
Ukraine
1266363
United Kingdom
5915219
United States
101939498
Unknown Country
516889743
Vietnam
194
Downloads
China
1
Germany
3325
Hong Kong SAR China
1
India
1
Indonesia
1
Lithuania
1
Netherlands
3332
Spain
1
Ukraine
47373113
United Kingdom
283979
United States
101939499
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liashenko_Developing_undergraduate.pdf | 316.47 kB | Adobe PDF | 149603256 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.