Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82923
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Students Perceptions of ESP Course for Cynological Translators
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords курс онлайн
курс онлайн
online course
кінологічні перекладачі
кинологические переводчики
cynological translators
студентське сприйняття
восприятие студентами
students' perception
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82923
Publisher Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes
License Copyright not evaluated
Citation Liashenko, I. (2019). Students Perceptions of ESP Course for Cynological Translators. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 7(1), 017-30. https://doi.org/10.22190/jtesap1901017l
Abstract Сучасні вимоги до освітніх професіоналів у будь-якій галузі виникають у будь-якій спеціальності, навіть у новій та що розвивається. Фактичний попит на підготовку асистентів кінологічних перекладачів суддів виставок стає дедалі актуальнішим. Таким чином, це дослідження зосереджене на сприйнятті студентами курсу ESP для кінологічних перекладачів для підвищення ефективності курсу та навчання студентів, що, як вважають, є першим дослідженням у цій галузі. Використовуючи дані опитування студентів з двох перших груп курсу ESP щодо підготовки цих фахівців, ця стаття досліджує взаємозв'язок між структурними компонентами курсу та покращеними досягненнями студентів, використовуючи підтверджуючий факторний аналіз. Ми також вивчили можливі пропозиції щодо вдосконалення дизайну курсу. Результати забезпечили підтримку нашої теорії дій щодо використання структурного дизайну системи з практичним стажуванням, що призводить до поліпшення досягнень учнів. Результати довели загальну цінність курсу із збільшенням абсолютних досягнень студентів та якісних досягнень та методом кореляції рангу.
The modern requirements to the educating professionals in every sphere arise in every specialism, even in the new and developing. The actual demand in training the cynological translators assistants of show judges is becoming increasingly actual. Thus, this study is centered on student perceptions of ESP course for cynological translators to increase course efficiency and student learning, which is thought to be the first research in this area. Using students survey data from the two first batches of the ESP course on preparing these professionals, this article explores the linkage between the structural components of the course and the improved students' achievement, using the confirmatory factor analysis. We also examined possible suggestions for improving the design of the course. The results provided support for our theory of action about using a system structural design with practical traineeship, which results in improved student achievements. The results proved the total value of the course with the increasing absolute achievement of students and qualitative achievement and the rank correlation method.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
-2146760477
Croatia Croatia
2298477
France France
587
Germany Germany
1972816113
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
869544963
Indonesia Indonesia
1182000700
Iran Iran
1
Ireland Ireland
2298479
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
591
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1972816114
United Kingdom United Kingdom
-1097608674
United States United States
1182000698
Unknown Country Unknown Country
7936696
Vietnam Vietnam
58784

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
1
Germany Germany
19193
Indonesia Indonesia
15854204
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1329973034
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1182000699
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_Students_Perceptions.pdf 406.15 kB Adobe PDF -1767120159

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.