Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82924
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Critical Thinking Strategies as the Influential Tool in Growing Disciplinary Literacy |
Authors |
Liashenko, Iryna Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4211-5116 |
Keywords |
дисциплінарна грамотність дисциплинарная грамотность disciplinary literacy професійна компетентність профессиональная компетентност professional competency критичне мислення критическое мышление critical thinking |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82924 |
Publisher | Slovene Association of LSP Teachers |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Liashenko I. V. Critical Thinking Strategies as the Influential Tool in Growing Disciplinary Literacy // Book of abstracts : 2nd International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers Languages for Specific Purposes: Opportunities and Challenges of Teaching and Research. 15-16 October 2020. P. 27. |
Abstract |
Постійний розвиток сучасних технологій вимагає навичок та навичок високого рівня для підготовки аспірантів до конкретних ситуацій у житті. Освітня система повинна використовувати більш ефективні підходи для підвищення основних навичок для сучасних життєвих та трудових ситуацій. Головною метою дослідження є визначення відповідної системи навчання навичок глибшого мислення для розвитку конкретної трудової діяльності зі студентами. Академічна важливість дослідження полягає у виявленні нових зв'язків між навичками критичного мислення та дисциплінарної грамотності у сфері ESP та його використанні для підготовки майбутніх фахівців. Контекстуальна структура структури дисциплінарної грамотності була синтезована із відповідної літератури. Вплив навичок критичного мислення було доведено експериментально в групі студентів. Результати забезпечили підтримку концептуальної бази з критичним мисленням як важливою складовою дисциплінарної грамотності для майбутніх фахівців. За винятком основних навичок, таких як читання, аудіювання, письмо, які використовуються для розвитку специфічних знань у межах дисципліни, найважливішим компонентом професійної реалізації є навички критичного мислення, що реалізуються у професійній культурі. Постоянное развитие современных технологий требует навыков и навыков высокого уровня для подготовки аспирантов к конкретным ситуациям в жизни. Образовательная система должна использовать более эффективные подходы для повышения основных навыков для современных жизненных и трудовых ситуаций. Главной целью исследования является определение соответствующей системы обучения навыков глубокого мышления для развития конкретной трудовой деятельности со студентами. Академическая важность исследования заключается в выявлении новых связей между навыками критического мышления и дисциплинарной грамотности в сфере ESP и их использовании для подготовки будущих специалистов. Контекстуальная структура структуры дисциплинарной грамотности была синтезирована с соответствующей литературы. Влияние навыков критического мышления было доказано экспериментально в группе студентов. Результаты обеспечили поддержку концептуальной базы с критическим мышлением как важной составляющей дисциплинарной грамотности для будущих специалистов. За исключением основных навыков, таких как чтение, аудирование, письмо, используемых для развития специфических знаний в рамках дисциплины, важнейшим компонентом профессиональной реализации есть навыки критического мышления, реализуемых в профессиональной культуре. The ongoing development of modern technologies requires high-level skills and abilities in getting graduate students prepared for specific situations in life. The educational system needs to use more efficient approaches in increasing essential skills for modern life and work situations. The main aim of the study is to define the appropriate system of teaching deeper thinking skills for the development of specific work activities with students. The academic importance of the study is its revelation of new connections between critical thinking skills and disciplinary literacy in the ESP sphere and it use in preparing future professionals. The contextual framework of the structure of disciplinary literacy was synthesized from the relevant literature. The influence of critical thinking skills was proved experimentally in the students' group. The results provided support for the conceptual framework with critical thinking as an important component of disciplinary literacy for future professionals. Except for the main skills, such as reading, listening, writing, which is used for developing specific knowledge within a discipline, the essential component for professional realization is critical thinking skills implemented in a professional culture. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
1292377
China
1
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
8710
Lithuania
1
Sweden
1191
Ukraine
5247176
United Kingdom
155095648
United States
759138663
Vietnam
206
Downloads
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
934
Singapore
1
Turkey
27480931
Ukraine
5247177
United Kingdom
1
United States
759138664
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liashenko_Slovene Conference.pdf | 175.06 kB | Adobe PDF | 791867711 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.