Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82967
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Reflective self as an antidote to excessive consumption and the role of religion in its formation |
Other Titles |
Рефлективне “Я” як антидот надмірному споживанню і роль релігії в його формуванні |
Authors |
Sanko, H.
|
ORCID | |
Keywords |
рефлективне “Я” релігійні перетворення надмірне споживання поведінка споживачів ієрархія Маслоу Reflective Self religious transformation excessive consumption consumer behavior Maslow hierarchy |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82967 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Sanko H. Reflective self as an antidote to excessive consumption and the role of religion in its formation // Світогляд-Філософія-Релігія. 2018. Вип. 13. С. 208-213. |
Abstract |
Автор статтi стверджує, що оскільки споживач вивчає свої уподобання приймаючи реалiстичнi рiшення, складнiсть завдання для вирiшення активiзує мисленнєву функцiю, що, у свою чергу, призводить до розвитку аналiтичної функцiї i самоаналiзу. Автор звертає увагу, що оскільки існує кореляція між поняттям “Я” і поведінкою споживача, одним із способів зменшення споживання є модифікація того що входить до складу поняття “Я”. Також існує кореляція між домінуючою роллю соціально обумовленого (сфабрикованого) “Я” і збільшення споживання. Автор вводить і пропонує вживати поняття “Рефлективне Я”, яке може виступати як антидот надмірному споживанню. Автор стверджує що релігійна трансформація може зменшити споживання, безпосередньо змінюючи концепцію “Я” і зменшуючи домінування соціально сфабрикованої особистості. Рефлективне “Я” може також бути невід’ємною частиною модифікації і росту загального поняття “Я”, включаючи процеси спричинені релігійною трансформацією цього поняття. The author of the article states since consumers learn their preferences as they make realistic decisions, the challenges of decision making process activate thinking and cognitive function, which can lead to development of analytical skills and self reflection. The author suggests that since there is a correlation between the concept of Self and consumer behavior, one of the ways to reduce consumption is to modify the concept of Self. There is also a correlation between the dominant role of socially conditioned Self and increased consumption. The author introduces and suggests to use the concept “Reflective Self” which can act as an antidote to consumerism. Religious transformation can reduce consumption by directly modifying the concept of Self and reducing the dominance of the socially conditioned personality. Reflective Self can also be an integral part of Self concept modification, including the processes of religious transformations of the concept of Self. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views
China
-1552983463
Côte d’Ivoire
1
Germany
596874
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
423506
Israel
1
Lithuania
1
Netherlands
70
New Zealand
1
Singapore
886525967
Sweden
1
Ukraine
6306581
United Kingdom
2642722
United States
-1552983456
Unknown Country
72435654
Vietnam
517
Downloads
Australia
1
China
-1552983462
Ireland
1
Lithuania
1
New Zealand
596874
Singapore
1
Ukraine
12613141
United Kingdom
153541
United States
-2137035020
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sanko_wpr_13_2018.pdf | 496.83 kB | Adobe PDF | 618312376 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.