Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83052
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | “Пролетарська” ідентичність студентської молоді в “тоталітарному пейзажі” 20-х років XX століття |
Other Titles |
“Proletarian” identity of students in “totalitarian views” of 20-s of the twentieth century |
Authors |
Ziakun, Alla Ivanivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-8258-1678 |
Keywords |
студентство пролетаризація молодь students proletarianization young people |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83052 |
Publisher | ДВНЗ "Українська академія банківської справи Національного банку України" |
License | In Copyright |
Citation | Зякун А. І. “Пролетарська” ідентичність студентської молоді в “тоталітарному пейзажі” 20-х років XX століття // Світогляд-Філософія-Релігія. 2014. Вип. 5. С. 15-22. |
Abstract |
Автором розглянуто процес формування нового типу студентства з позицій цінностних координат “пролетаризації” 20-хроків ХХ століття. Higher education institutions in 1920s united in its area people of all social origins but with the same social position, that meets the spirit of a totalitarian society and proletarian culture. “Proletarian identity” demanded from young people learning new cultural norms and commitment to power as a necessary condition for successful graduating. Because of that students distanced from all that was an “enemy”, acquiring “proletarian” image, masked under the appropriate appearance, language and social position. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views
China
1
Greece
19
Indonesia
1
Ireland
73
Lithuania
1
Ukraine
942
United Kingdom
473
United States
9428
Unknown Country
1
Downloads
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
943
United Kingdom
1
United States
6406
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zyakun_wpr_5_2014.pdf | 439.74 kB | Adobe PDF | 7352 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.