Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83272
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Полікультурне суспільство та історичні освітні конструкти |
Other Titles |
Multicultural society and historical constructs education |
Authors |
Бережна, С.
|
ORCID | |
Keywords |
історичне пізнання полікультурне суспільство історична пам’ять мікроісторія historical knowledge multicultural society historical memory micro history |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83272 |
Publisher | ДВНЗ "Українська академія банківської справи Національного банку України" |
License | In Copyright |
Citation | Бережна, С. Полікультурне суспільство та історичні освітні конструкти // Світогляд-Філософія-Релігія. 2011. Вип. 1. С. 196-203. |
Abstract |
В статті розглядається зміна парадигми історичного пізнання в умовах полікультурного суспільства. Звертається увага на переорієнтацію вивчення історії
з “макрорівня” на “макрорівень”. Зроблено висновок про важливу роль історичного
пізнання в формування полікультурного суспільства. In the article the changing paradigm of historical knowledge in a multicultural society. Attention is paid to studying the history of the reorientation of “macro” to “micro”. The conclusion about the importance of historical knowledge in the formation of a multicultural society. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views
China
1
Greece
1
Ireland
175
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
5631
Ukraine
1734
United Kingdom
600
United States
3116
Downloads
Indonesia
1
Lithuania
1
Ukraine
3116
United Kingdom
1
United States
5630
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Berejna_wpr_1_2011.pdf | 398 kB | Adobe PDF | 8749 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.