Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83521
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Философия образования и постмодернизм |
Other Titles |
Philosophy of Education and Postmodernism Філософія освіти і постмодернізм |
Authors |
Михалина, О.
|
ORCID | |
Keywords |
философия образования постмодернизм критическая педагогика Запад теория образования філософія освіти постмодернізм критична педагогіка Захід теорія освіти philosophy of education postmodernism critical pedagogy West theory of education |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83521 |
Publisher | ГВУЗ "Украинская академия банковского дела Национального банка Украины" |
License | In Copyright |
Citation | Михалина О. Философия образования и постмодернизм // Світогляд - Філософія - Релігія. 2012. — Вип. 2. С. 58-68. |
Abstract |
Статья посвящена постмодернистской философии образования, которая находит свое применение в образовательной практике, в трансформации сознания педагогов, их ценностных и философско-теоретических установок. Постмодернистские концепции образования выступают за радикальное реформирование образования, за индивидуализирующие методы обучения. Явление постмодернизма
в образовании – это радикальный пересмотр и переосмысление тех оснований, на
которых зиждется все здание европейской культуры и цивилизации. Стаття присвячена постмодерністській філософії освіти, яка знаходить своє застосування в освітній практиці, в трансформації свідомості педагогів, їх ціннісних і філософсько-теоретичних установках. Постмодерністські концепції освіти виступають за радикальне реформування освіти, за індивідуалізуючі методи навчання. Явище постмодернізму в освіті – це радикальний перегляд і переоцінка тих основ, на яких базується вся будівля європейської культури і цивілізації. The article is devoted postmodern philosophy of education which is applied in educational practice, in transformation of educators’conscieness and their value and theoretical attitudes. Postmodern conceptions of education focus on radical reforming of education, on individualized methods of learning. The essence of postmodernism in education is a radical revision and rethinking of the foundations those are support the whole construction of European culture and civilization. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views
China
1
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
400
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
7222
United Kingdom
3297
United States
57926
Unknown Country
1
Downloads
Singapore
1
Ukraine
14224
United Kingdom
1
United States
57924
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mihalina_postmodernism.pdf | 450.36 kB | Adobe PDF | 72150 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.