Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83553
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Про використання піддослідних тварин в освітньому процесі |
Other Titles |
A point on the use of test animals in educational process |
Authors |
Shkatula, Yurii Vasylovych
Badion, Yurii Oleksiiovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5689-6318 http://orcid.org/0000-0002-1646-282X |
Keywords |
медична освіта medical education піддослідні тварини test animals експеримент experiment біоетика bioethics |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83553 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Ю. В. Шкатула, & Ю. О. Бадіон. (2021). ПРО ВИКОРИСТАННЯ ПІДДОСЛІДНИХ ТВАРИН В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ. Східноукраїнський медичний журнал, 9(1), 95-100. https://doi.org/10.21272/eumj.2021;9(1):95-100 |
Abstract |
У статті розглянуті питання щодо проведення дослідів на тваринах під час навчання студентів-медиків.
Мета роботи – оцінювання можливості, необхідності та доцільності проведення дослідів на тваринах під час навчання студентів-медиків для визначення можливих альтернатив.
Матеріали та методи. Проведене анонімне неперсоніфіковане анкетування 83 лікарів-інтернів. Під час анкетування з’ясовували мету проведених дослідів, види тварин, методи знеболювання, роль респондента у процесі проведення експерименту та рівень одержаних знань. За бажанням респонденти пропонували альтернативу дослідам на тваринах під час здійснення навчального процесу.
Результати дослідження та обговорення. Установлено, що 47 % анкетованих сприймають проведення дослідів на тваринах під час навчання як обов’язкову, традиційну і загальноприйняту практику.
Значна частина респондентів (33,7 %) висловила думку про повну відсутність одержаної нової інформації, 47 % назвали рівень одержаних знань помірним, лише 19,3 % – істотним.
Більшості анкетованих не відомий стан проблеми в інших країнах, і вони не ознайомлені з вітчизняними законами та постановами щодо захисту піддослідних тварин.
Загалом 86,7 % респондентів висловили своє негативне ставлення до заподіяння шкоди тваринам упродовж експерименту та поза ним.
Висновки. Практику проведення дослідів на тваринах необхідно привести у відповідність до законодавчих вимог. Неприпустимо використовувати тварин із навчальною метою, якщо ця мета може бути досягнута іншими шляхами. Експерименти на тваринах виправдані лише в тому разі, якщо є всі підстави очікувати, що їх результати істотно сприятимуть вирішенню актуальних наукових завдань. Розробка та імплементація альтернативних інноваційних методів навчання дозволить підвищити ефективність засвоєння знань та навичок і ліквідувати практику проведення експериментів на тваринах. The article considers the issues of experiments on animals during the training process of medical students. The objective of the work is to assess the possibility, necessity and expediency of experiments on animals during the training of medical students with identification of possible alternatives. Materials and methods. An anonymous impersonal survey of 83 interns was conducted. The purpose of the experiments, animal species, methods of anesthesia, respondent’s role in the experiment, and the level of acquired knowledge were investigated. As an option, the respondents offered an alternative to experiments on animals during the educational process. Results. It was found that 47% of respondents perceive experiments on animals during training as an indispensable, traditional and common practice. A significant part of respondents (33.7%) stated complete absence of new information obtained, 47% admitted that the level of knowledge obtained was moderate, and 19.3% reported considerable level of knowledge obtained. Most respondents were not familiar with the same issue in other countries and with the relevant national laws and regulations. In general, 86.7% of respondents expressed their negative attitude to causing harm to animals. Conclusions. The practice of experiments on animals must be brought into accordance with legal requirements. It is unacceptable to use animals for educational purposes, if this goal can be achieved in other ways. Animal testing is justified only when there is a reason to expect that the results will significantly contribute to the solution of current scientific problems. The introduction of alternative methods and means in the educational process will improve the learning process and reduce the number of experiments on animals. |
Appears in Collections: |
Східноукраїнський медичний журнал |
Views
China
397721967
Greece
1949
Iran
1
Ireland
948114964
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
243
Ukraine
-692088053
United Kingdom
22623101
United States
-1943371559
Unknown Country
1
Downloads
Canada
1
China
1
Lithuania
1
Ukraine
-1030275139
United Kingdom
1
United States
1675221562
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shkatula_medical_education.pdf | 566.74 kB | Adobe PDF | 644946427 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.