Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83590
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing of an Academic Program: Case Study of an Engineering Program
Other Titles Маркетинг освітніх програм: на прикладі інженерних спеціальностей
Authors Kuzior, A.
Grebski, M.
Grebski, W.
ORCID
Keywords вища освіта
маркетингові комунікації
маркетинговий мікс
маркетингова стратегія
маркетинг взаємодій
маркетинг послуг
higher education
marketing communication
marketing mix
marketing strategy
relationship marketing
service marketing
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83590
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Kuzior, A., Grebski, M., & Grebski, W., (2021). Marketing of an Academic Program: Case Study of an Engineering Program. Marketing and Management of Innovations, 1, 56-64. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-05
Abstract У рамках даної статті систематизовано аргументи та контраргументи щодо необхідності оновлення навчальних програм у закладах вищої освіти. Автори зазначено, що традиційні навчальні програми є застарілими, негнучкими та непривабливими для здобувачів освіти, тоді як університети зацікавлені у найкращих та високомотивованих учнях середньої школи. Сучасна система освіти може розглядатись як окрема бізнес-структура, яка надає на ринку освітні послуги. Наразі спільнотою вища освіта розглядається як інвестиційний проєкт, еконімічні вигоди якого проявляються у вигляді високооплачуваної роботи. Таким чином, на ринку освітніх послуг відбувається зростання рівня конкуренції як зі сторони приватних університетів, так і між державними університетами. Виходячи з вищезазначеного, головною метою цього дослідження є розроблення ефективної маркетингової стратегії навчальних програм, які мають бути адаптованими до мінливих умов зовнішнього середовища. Авторами проаналізовано маркетингові інструменти просування освітніх послуг закладами вищої освіти на прикладі освітньої програми з інженерії Пенсильванського державного університету Хейзлтон (США), який є потужним конкурентом низки приватних університетів у США. У рамках дослідження авторами проведено ситуаційний аналіз маркетингової та комунікаційної стратегій Пенсильванського державного університету Хейзлтон. Отримані результати засвідчили про необхідність застосування маркетингової концепції "7Р". Авторами наголошено, що при промоції освітніх програм необхідним та побудови його бренду є врахування ефективності каналів комунікації, фідбеків про заклад вищої освіти. Це дозволить їм відповідати вимогам стрімкого глобального розвитку та змінам на ринку праці, забезпечуючи високу якість освітніх послуг за студентоцентрованого підходу. За отриманими результатами дослідження авторами сформовано низку рекомендацій та пропозицій, які можуть бути використані у діяльності приватних та держаних закладів вищої освіти.
The main purpose of this research was the development of an effective marketing strategy for academic programs. The nature of academic programs has significantly changed. The curriculum at those programs as well as the methods for recruiting students were very traditional and rigid. In recent decades many private universities were created and started competing with established public universities. At the same time, public universities started competing among themselves. Recently many people view university education as an investment which provides a return in the form of well-paid employment after the completion of their formal education. The recruitment strategy needs to be adjusted to the changing conditions. Every academic program is trying to compete for the best highlymotivated high school students. Academic programs are operating in a similar mode to traditional businesses by selling educational services. The article presents a marketing approach to offering educational services in universities using the example of an Engineering Program at The Pennsylvania State University Hazleton (USA). The authors, using the case study method, place their considerations in a broader context of issues related to the marketing and communication strategy of universities. They indicate the need to use the 7-element marketing mix using the broader context of relationship marketing and feedback as well as building the brand of the university to skillfully meet the challenges of the dynamically developing world and the constantly evolving labour market, while not giving up the intellectualization of the educational processes and shaping the personality of the students. The methodology used in this study was a case study of the marketing of an Engineering program at The Pennsylvania State University (USA). This is a public university successfully competing with many private universities in the United States (USA). A theoretical analysis of the marketing strategy based on the best and most effective practices is being presented in the article. The paper also contains practical suggestions and recommendations that can be used by both private and state universities.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1225443814
China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1225443815
Germany Germany
1
Greece Greece
1
India India
3259
Indonesia Indonesia
1225443818
Iran Iran
-1534761739
Ireland Ireland
356269
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
6207837
Mexico Mexico
1
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1102625521
Thailand Thailand
3256
Turkey Turkey
325
Ukraine Ukraine
459854999
United Kingdom United Kingdom
87816010
United States United States
-1253643988
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
712537

Downloads

Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
356267
Canada Canada
233808698
Chile Chile
16705447
China China
-1749461549
Czechia Czechia
729626260
France France
1225443816
Germany Germany
233808697
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
-1749461550
Ireland Ireland
712536
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1225443817
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
712535
New Zealand New Zealand
1
Peru Peru
82985
Poland Poland
-262008863
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Taiwan Taiwan
3103968
Ukraine Ukraine
1102625517
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1253643987
Unknown Country Unknown Country
-1749461551
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kuzior_mmi_2021_1.pdf 346.72 kB Adobe PDF -1991606944

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.