Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83623
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Dual Quality of Products: Myths and Facts through the Opinions of Millennial Consumers |
Other Titles |
Подвійні стандарти якості продукції: міфи та факти з точки зору споживачів-міленіалів |
Authors |
Bartkova, L.
Veselovska, L. Sramkova, M. Zavadsky, J. |
ORCID | |
Keywords |
подвійна якість покоління міленіалів споживча поведінка маркетингові інновації Європейський союз dual quality the millennial generation consumer behaviour marketing innovations European union |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83623 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Bartkova, L., Veselovska, L., Sramkova, M., & Zavadsky, J. (2021). Dual Quality of Products: Myths and Facts through the Opinions of Millennial Consumers. Marketing and Management of Innovations, 1, 236-252. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-18 |
Abstract |
Статтю присвячено дослідженню проблематиці подвійних стандартів якості продукції з точки зору покоління міленіалів,
яке через декілька років стане найбільш купівельноспроможним. Систематизація наукових напрацювань засвідчила
існування різних поглядів на існування подвійних стандартів якості продукції. Лише незначну кількість наявних робіт
підкріплено реальними фактами. Авторами встановлено, що звичайні споживачі не завжди спроможні розмежувати реальні
факти від вигаданих. У роботі зазначено, що за результатами тестування продукції, автори низки наукових напрацювань
прийшли до висновку про існування подвійних стандартів якості продукції. Однак, встановлено, що думка споживачів
Словаччини не є достатньо дослідженою. З огляду на це, аналіз думки споживачів покоління міленіалів щодо подвійних
стандартів якості продукції є актуальними. Метою статті є виявлення та розмежування реальних фактів від вигаданих міфів
щодо подвійних стандартів якості продуктів щоденного споживання. Об’єктом дослідження є споживачі покоління міленіалів.
Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 987 споживачів, з яких 395 є
міленіалами. Періодом дослідження обрано 2019-2020 рр. Для аналізу панельних даних використано інструментарій
багатоваріантного регресійного аналізу, біноміальний тест та тест Хі-квадрат. За результатами дослідження встановлено,
що міленіали із високим рівнем доходу та ті, що проживають у невеликих населених пунктах, стикались на практиці з
подвійними стандартами якості продукції. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що міленіали
надають етичного виміру проблематиці подвійних стандартів якості продукції. За результатами емпіричних досліджень та
відповідно до чинного законодавства ЄС, у статті представлено рекомендації компаніям щодо управління виробництвом
продукції та її постачання у різні країни ЄС без порушення правил та уникаючи тиску на споживачів. The paper focuses on the dual quality of daily consumption products through the lens of the Millennial generation. According to the literature sources, Millennials are a generation of people that would become the main purchasing power in a few years. There are many diverse opinions on dual quality. Few are based on actual evidence, making it hard for regular consumers to differentiate between what is real and what is made up. This research study aims to sort out the myths and facts concerning the dual quality of daily consumption products utilizing the Millennial customers as a subject of research and information sources. Investigating the topic of dual quality revealed that the greatest attention was allocated to product testing and proved that dual quality existed. In Slovakia, however, there was a lack of research on consumer opinions on this topic. Therefore, the results of this study examining the Millennials' views on dual quality are unique. The empirical research was carried out in the years 2019 - 2020 on a sample of 987 respondents. From them, 395 consumers were selected who met the Millennial generation's characteristics in terms of age. The methodological tools of the research were the Binomial test, Multivariate Regression Analysis and the Chi-square test. As the research results show, the dual quality is most commonly observed by the Millennials with higher incomes and living in smaller settlements. The research empirically confirms and theoretically proves that Millennials consider dual quality to be the most ethical issue. Based on empirical research results, the paper presents suggestions for companies on how to manage the production and supply of products to different European Union countries without breaking the rules and aggravating the consumers. The proposals are based on current EU legislation and are formulated according to the authors' empirical research results. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

185976981

1

1

1

1

1

1703601

1

1

1

18738457

595055959

143089

1

1

5110513

1

1

1

9369232

1

1703606

351895

595055957

1413213911

4605
Downloads

1

37476914

1703603

9369225

18738458

201737

84442

1

1

1

595055960

51588

1

1

1

201738

5110513

2149

1413213911

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bartkova_mmi_2021_1.pdf | 525.61 kB | Adobe PDF | 2081210247 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.