Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83759
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сurrent issues of a healthy economy in the region: marketing aspects |
Authors |
Rosokhata, Anna Serhiivna
Letunovska, Nataliia Yevhenivna Yasnikovski, Adam Marian |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6944-1515 http://orcid.org/0000-0001-8207-9178 http://orcid.org/0000-0002-5695-2364 |
Keywords |
здорова економіка здоровая экономика healthy economy маркетинг marketing економіка в регіоні экномика в регионе economy in the region |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83759 |
Publisher | The School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Rosokhata A., Letunovska N., Jasnikowski A. Сurrent issues of a healthy economy in the region: marketing aspects // Economic and social-focused issues of modern world : Conference Proceedings of the 3nd International Scientific Conference, November 17-18, 2020. Bratislava : The School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava, 2020. P. 41-43. |
Abstract |
Необхідність дослідження актуальних маркетингових аспектів та питань здорової економіки регіону викликана в першу чергу постійно змінною нестабільною економічною світовою ситуацією 2020 року. Вивчення питаннь побудови високоефективної господарської діяльності, що формуватимуть здорову економіку в регіоні з позиції маркетингу територій є надзвичайно актуальним. Так, наведені тези обґрунтовують актуальність виокремлення найважливіших факторів, що впливають на формування здорової економіки в регіоні. Дослідження поточних проблем показує необхідність нівелювання диспропорцій між регіонами для побудови здорових економік країн. Стратегічне планування розвитку територій необхідно здійснювати із врахуванням зазначених досліджених проблем та використання сучасних маркетингових концепцій. Необходимость исследования актуальных маркетинговых аспектов и вопросов здоровой экономики региона вызвана в первую очередь постоянно меняющейся нестабильной экономической мировой ситуацией 2020 года. Изучение вопросов построения высокоэффективной хозяйственной деятельности, формировать здоровую экономику в регионе с позиции маркетинга территорий является чрезвычайно актуальным. Так, приведенные тезисы обосновывают актуальность выделения важнейших факторов, влияющих на формирование здоровой экономики в регионе. Исследования текущих проблем показывает необходимость нивелирования диспропорций между регионами для построения здоровых экономик стран. Стратегическое планирование развития территорий необходимо осуществлять с учетом указанных исследованных проблем и использования современных маркетинговых концепций. The urgency to study the current marketing aspects and issues of a healthy economy in the region is caused primarily by the ever-changing volatile economic situation in 2020. There is a need to build highly efficient economic activities that will form a healthy economy in the region from marketing areas. Thus, these abstract justifies the relevance of identifying the most critical factors influencing a healthy economy in the region. The study of current issues shows the necessity to reduce disparities between regions for building healthy economies of countries. Strategic planning of territorial development should consider these issues and the use of modern marketing concepts. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
China
436
Germany
1
Greece
1
Ireland
5034
Japan
1
Lithuania
1
Sweden
1
Ukraine
202445
United Kingdom
16631
United States
140507
Unknown Country
1
Downloads
Ireland
5033
Israel
10062
Lithuania
1
Poland
5029
Ukraine
140506
United Kingdom
16629
United States
365060
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rosokhata_marketing.pdf | 187.73 kB | Adobe PDF | 542320 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.