Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83858
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Альтернативні соціальні медіа: локальний вимір |
Other Titles |
Alternative social media: the local dimension |
Authors |
Мельникова-Курганова, О.
|
ORCID | |
Keywords |
альтернативні медіа соціальні медіа місцеві медіа постправда соціальні мережі alternative media social media local media post-truth social networks |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83858 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Мельникова-Курганова, О. Альтернативні соціальні медіа: локальний вимір // Образ. 2021. Вип. 1 (35). С. 133-141. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.1(35)-133-141 |
Abstract |
У статті досліджено локальний вимір альтернативних соціальних медіа за період 2017–2020
р. Об’єктом дослідження є альтернативні канали комунікації на прикладі Маріуполя. Метою дослідження є визначення характерних рис альтернативних медіа. Проблема монополізації та/або
скорочення традиційних ЗМІ на місцевому рівні призводить до появи та популярності альтернативних платформ у соціальних медіа. У дослідженні систематизовано характерні риси, тематику альтернативного контенту та альтернативні канали комунікації. Анонімність, персоналізація публікацій, унікальність, локальність, інтерактивність, мультимедійність, стихійне
поширення, сегментація аудиторії є важливими рисами альтернативних медіа. The article examines the local dimension of alternative social media for the period of 2020. The object of the study is alternative communication channels in Mariupol. The study aims to determine the characteristics of alternative media and their types. The problem of monopolization and/or reduction of traditional media at the local level leads to the emergence and popularity of alternative platforms on social media. The study systematizes the characteristics, topics of alternative content and common alternative channels of communication. Anonymity, personalization of publications, uniqueness, locality, interactivity, multimedia, spontaneous distribution, segmentation of the audience are important features of alternative media. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
China
1
Germany
200926
Ireland
1149995240
Japan
1
Lithuania
600517
Netherlands
1569384874
Romania
1
Singapore
1
Ukraine
1735074876
United Kingdom
344984750
United States
2019923210
Unknown Country
-595542191
Downloads
Belgium
1
Canada
1
China
1831
France
494839145
Germany
70336
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1837
South Korea
1
Taiwan
1
Ukraine
-863506337
United Kingdom
1
United States
2019923212
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Melnykova-Kurhanova_Obraz_1_2021.pdf | 789.74 kB | Adobe PDF | 1651330031 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.