Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84190
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Segmentation for Consumers of Small and Medium Blood Service Enterprises
Authors Khomenko, Liliia Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5690-1105
Keywords сегментація
сегментация
segmentation
служба крові
служба крови
blood service
малі та середні підприємства
малый и средний бизнес
small and medium enterprises
Type Conference Papers
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84190
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Khomenko L .M. Segmentation for Consumers of Small and Medium Blood Service Enterprises // Innovation, Social and Economic Challenges : International Scientific Online Conference , м.Суми, 1-3 декабря 2020р. Суми, 2020. С. 69-72.
Abstract Одними з важливих складових маркетингової діяльності на малих та середніх підприємствах з обслуговування крові є аналіз клієнтів у службі крові та сегментація. Сегментація споживачів служби крові має свої особливості. Усі донори допомагають вирішити проблему нестачі крові в суспільстві. Вони відрізняються рівнем готовності до пожертв, бар’єрами, мотивами, віком, статтю, сферою діяльності, рівнем відданості, культурними та расовими відмінностями та іншими вторинними факторами. Сегментація споживачів служби крові може здійснюватися як за однією, так і за кількома і навіть усіма змінними. Це дозволяє нам виявити реальні та потенційні потреби та мотиви донора, максимізувати переваги одного донора, успішно конкурувати із закладами служби крові. Сегментація дозволяє центрам служби крові обирати цільові ринки, зосередившись на їх діяльності. Вона також дозволяє визначити та реалізувати стратегію розвитку центрів служби крові.
Одними из важных компонентов управления маркетинговой деятельностью на малых и средних предприятиях службы крови являются анализ клиентов и сегментация. Сегментация потребителей службы крови имеет свои особенности. Все доноры помогают решить проблему нехватки крови в обществе. Они различаются по уровню готовности к пожертвованиям, препятствиям, мотивам, возрасту, полу, сфере деятельности, уровню приверженности, культурным и расовым различиям и другим второстепенным факторам. Сегментация потребителей услуг службы крови может осуществляться как по одному, так и по нескольким и даже всем переменным. Это позволяет определять реальные и потенциальные потребности и мотивы донора, максимально использовать преимущества одного донора, успешно конкурировать с другими учреждениями службы крови. Сегментация позволяет центрам службы крови выбирать целевой рынок, ориентируясь на его деятельность. Это также позволяет им определять и реализовывать стратегию развития центров службы крови.
One of the important components in marketing activities managing in small and medium blood service enterprises is customer analysis in blood service and segmentation. Segmentation of blood service's consumers has its own features. All donors help solve the problem of blood shortage in society. It differs in the level of readiness for donations, barriers, motives, age, gender, scope of activity, level of commitment, cultural and racial differences, and other secondary factors. Segmentation of blood service consumers can choose both on one, and on several and even all variables. It allows us to identify the real and potential needs and donor's motives, maximize the benefits of a single donor, successfully compete with blood service facilities. Segmentation allows blood service centers to choose the target market, focusing on its activities. It also allows them to define and implement the strategy of development of the centers.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Bangladesh Bangladesh
1
China China
1
Germany Germany
1142100274
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1128567
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
240799550
Netherlands Netherlands
116
Singapore Singapore
1142100275
Slovakia Slovakia
1
Slovenia Slovenia
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
-294260631
United Kingdom United Kingdom
224648781
United States United States
-592067701
Unknown Country Unknown Country
1968731620
Vietnam Vietnam
933

Downloads

France France
1
Germany Germany
-692802713
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-294260632
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1142100277
Unknown Country Unknown Country
7468638
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Khomenko_segmentation.pdf 1.58 MB Adobe PDF 162505577

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.