Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84304
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Контент-аналіз нормативно-довідкової інформації при організації баз даних внутрішнього фінансового моніторингу економічних агентів |
Other Titles |
Content analysis of regulatory information for the databases designing and economic agents' internal financial monitoring |
Authors |
Lieonov, Serhii Viacheslavovych
Kuzmenko, Olha Vitaliivna Koibichuk, Vitaliia Vasylivna Dotsenko, Tetiana Vitaliivna Didenko, Iryna Viktorivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5639-3008 http://orcid.org/0000-0001-8575-5725 http://orcid.org/0000-0002-3540-7922 http://orcid.org/0000-0001-5713-2205 http://orcid.org/0000-0002-0408-0437 |
Keywords |
цифрові дані фінансовий моніторинг економічні агенти схема бази даних нормативно-довідкова інформація контент-аналіз digital data financial monitoring economic agents database scheme regulatory information content analysis |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84304 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Лєонов, С. В., Кузьменко, О. В., Койбічук, В. В., Доценко, Т. В., Діденко, І. В. Контент-аналіз нормативно-довідкової інформації при організації баз даних внутрішнього фінансового моніторингу економічних агентів // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2021. № 1. С. 221−232. DOI: 10.21272/1817-9215.2021.1-25 |
Abstract |
Двигуном розвитку економіки є розвиток цифрових даних. Дані – це новий економічний ресурс XXI
століття. Епоха великих даних вимагає якісного рівня їх організації, представлення для логічного
розуміння та інтерпретації запитів за певними критеріями фільтрації, постійного оновлення та
актуальності даних, моніторингу використання, захисту від несанкціонованого втручання. Особливо
гострим є захист даних економічних агентів. Розвиток цифрової економіки має й негативні наслідки з
позиції сприяння розвитку різноманітних, витончених шахрайських махінацій, схем відмивання
кримінальних коштів, крадіжки даних як певних осіб, громадян так і даних державного призначення, що
може призвести до глобальних політико-економічних конфліктів та суперечок. Тому надзвичайно
важливим та актуальним є питання якісної організації, комплексного проектування та розроблення бази
даних, що забезпечує всебічний моніторинг економічними агентами фінансових транзакцій на
внутрішньому рівні. В статті розроблено схему баз даних економічних агентів, котрі ґрунтуються на
внутрішній та зовнішній нормативно-довідковій інформації для здійснення фінансового моніторингу.
Таблиці баз даних на основі нормативно-довідкової інформації з використанням ентра джерел
охоплюють анкету фінансового моніторингу клієнта, ризикових клієнтів в системі економічного агента,
клієнтів, по яким наявні Ухвали суду, фінансові операції яких можуть містити ознаки ризикових, ПЕПклієнтів економічного агента, клієнтів, по яким наявна частка державної власності, заборонені галузі,
довідники (коду виду фінансових транзакцій, коду ознаки фінансових транзакцій обов’язкового
фінансового моніторингу, коду ознаки фінансових транзакцій внутрішнього фінансового моніторингу,
коду документу, що засвідчує особу, коду виду суб’єкта первинного фінансового моніторингу, коду виду
повідомлення, коду юридичного статусу учасника транзакції, коду типу особи, що пов’язана з фінансовою транзакцією, коду наявності дозволу на подання відомостей, коду ознаки реалізації фінансової транзакції,
кодів областей України, критеріїв ризику), клієнтів з FATCA-статусом.
Для формування баз даних фінансового моніторингу економічними агентами на підґрунті зовнішньої
(екстра) нормативно-довідкової розроблено таблиці, що містять інформацію про: відомості Єдиного
державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державної
служби фінансового моніторингу України осіб, пов’язаних з тероризмом та міжнародними санкціями,
публічних діячів та членів їх сімей, санкційний список Ради національної безпеки і оборони України,
санкційний список Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, санкційний список США,
санкційні списки ЄС, санкційні списки всього світу, списки ризикових країн, інформацію з Першого
всеукраїнського бюро кредитних історій, інформація з Міжнародного бюро кредитних історій, перелік
товарів подвійного використання, перелік осіб з часткою державної власності, AntiFraud HUB –
відомості про шахраїв, реєстр банкрутів, реєстр боржників, реєстр судових рішень, база недійсних
документів, особи, які переховуються від органів влади, реєстр платників єдиного податку, реєстри
обтяжень рухомого та нерухомого майна, дані по цінним паперам, реєстр щодо люстрації, реєстр
арбітражних керуючих,корупційний реєстр бази українських організацій, інформація щодо іноземних
компаній. The engine of economic development is the development of digital data. Data is a new economic resource of the 21st century. The era of big data requires a high-quality organization, presentation for logical understanding and interpretation of queries according to certain criteria of filtering, constant updating and relevance of data, monitoring of use, protection against unauthorized interference. Data protection of economic agents is especially acute. The development of the digital economy also has negative consequences in promoting various sophisticated fraudulent machinations, money laundering schemes, data theft of certain individuals, citizens, and government data, which can lead to global political and economic conflicts and disputes. Therefore, a quality organization, comprehensive design of a database that provides composed monitoring of financial transactions by economic agents at the internal level are essential and relevant. The article develops a scheme of databases of economic agents, which are based on internal and external regulatory information for financial monitoring. Tables of databases on the basis of normative and reference information using enter sources cover the questionnaire of financial monitoring of the client, risk clients in the system of the economic agent, clients on which there are Court rulings which financial operations can contain signs of risky, PEP-clients of the economic agent, clients, on which there is a share of state property, prohibited industries, directories (code of the type of financial transactions, code of the sign of financial transactions of obligatory financial monitoring, code of the sign of financial transactions of internal financial monitoring, code of the identity document, code of the subject of primary financial monitoring , code of the type of message, code of legal status of the participant of the transaction, code of the type of the person connected with the financial transaction, code of presence of the permission to submit information, code of a sign of realization of the financial transaction, codes of areas of Ukraine, risk criteria), clients with FATCA-status. For the formation of databases of financial monitoring by economic agents based on external (extra) regulations developed tables containing: information from the Unified State Register of Legal Entities, Individual Entrepreneurs and Public Associations, the State Financial Monitoring Service of Ukraine with terrorism and international sanctions, public figures and members of their families, sanctions list of the National Security and Defense Council of Ukraine, sanctions list of the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine, US sanctions list, EU sanctions lists, worldwide sanctions lists, lists of high-risk countries, information from the First All-Ukrainian Credit Histories Bureau, information from the International Credit Histories Bureau, list of dualuse goods, list of persons with state ownership, AntiFraud HUB – information on fraudsters, bankruptcy register, register of debtors, register of court decisions, database of invalid documents, persons hiding from the authorities, the register of single tax payers, registers of encumbrances on movable and immovable property, data on securities, the register on lustration, the register of arbitration trustees, the corruption register of the database of Ukrainian organizations, information on foreign companies. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
China
1
France
1
Germany
-1836505796
Greece
1
Ireland
30001
Latvia
1
Lithuania
4244
Netherlands
138
Singapore
1
Ukraine
332916830
United Kingdom
37920185
United States
846978883
Unknown Country
-512087572
Downloads
Brazil
1
Canada
1
Germany
-1836505795
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
-729855506
United Kingdom
223147
United States
846978881
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lyeonov_digital_data.pdf | 650.84 kB | Adobe PDF | -1719159268 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.