Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84324
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Company Global Competitive Strategy and Employees Awareness |
Other Titles |
Обізнаність працівників як складова глобальної конкурентної стратегії компанії |
Authors |
Urbanski, M.
|
ORCID | |
Keywords |
глобальна стратегія обізнаність працівників великі підприємства управління знаннями global strategy employee awareness large enterprises knowledge management |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84324 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Urbanski, M. (2021). Company Global Competitive Strategy and Employees Awareness. Marketing and Management of Innovations, 2, 49-64. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-04 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання визначення імперативів
формування глобальної конкурентної стратегії компанії. Розкрито сутність глобальної конкурентної стратегії. Визначено, що
глобальна конкурентна стратегія компанії впливає на підвищення показників продуктивності праці її працівників. Теоретично
обґрунтовано необхідність поінформованості працівників компанії з основними аспектами глобальної конкурентної стратегії компанії з метою досягнення запланованих показників ефективності її впровадження. Основною метою статті є дослідження
рівня обізнаності працівників щодо глобальної стратегії компанії на прикладі великих підприємств Польщі. Детерміновану
вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 82 працівників великих підприємств Польщі. Методичним
інструментарієм дослідження стали методи поперечних зрізів, дескриптивної статистики. Результати емпіричного аналізу
засвідчили, що зростання рівня обізнаності працівників про діяльність компанії сприяє підвищенню їх мотивації. За
результатами дослідження встановлено, що працівники вважають глобальну стратегію компанії невід’ємною складовою при
створенні бренду та виходу на нові ринки. Головною перевагою глобальної стратегії компанії є підвищення якості її продукції,
зростання рівня продажів, просування бренду, збільшення прибутку та кількості споживачів, підвищення конкурентних
переваг та зниження собівартості. Враховуючи отримані результати, автором наголошено на необхідності формування
ефективної глобальної стратегії для підвищення результативності бізнес-діяльності. Результати дослідження мають
практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження з метою просування великих підприємств у Польщі. In the era of industrialization, the role of company's global strategy has a significant role in surviving in a competitive environment. The global strategy has the major weapon to compete with the competitors and achieve a higher level of performance. In this direction, the awareness of global strategy among employees has key importance. However, in most companies, the level of awareness among the employees is low, which has a negative effect on the global strategy. This study aims to examine the level of awareness among employees concerning the company's global strategy. This study selected large enterprises from Poland. Data were collected from the employees of large enterprises from Poland. A cross-sectional research design was used in the present study under a quantitative research approach. In this research, first-hand data was collected from one point in time. A total of 200 questionnaires were used to collect data and distribute it to employees, of which 82 valid responses were received for data analysis. It is an important investigation that is not documented in previous studies. Particularly, large enterprises from Poland were not considered by the previous studies. This study significantly contributed to the body of knowledge. Along with the theoretical implications, the current study also has practical implications. Results of the study highlighted valuable insights for the large enterprises to enhance the company's global strategy through employee awareness. It is also evident from the results that awareness about the global strategy could promote the employee motivational level. Therefore, employees want to adopt the global strategy. Employees also highlighted that global strategy is important for brand building, innovation, and expansion to the new market. According to the employees, the major benefits of the global strategy include increasing the product quality, increasing sales, brand recognition promotion, increasing the profit, increasing the customers, gaining competitive advantage, and reducing the cost. Thus, to achieve higher performance through global strategy benefits, a company must have well planned global strategy. Therefore, the study's findings have valuable importance for the practitioners to promote large enterprises in Poland. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Austria
1
China
629
France
1
Germany
29425
Greece
1
Ireland
14713
Japan
1
Jordan
1
Lithuania
1
Pakistan
1
Russia
1
South Africa
644
Ukraine
979592
United Kingdom
436620
United States
9218922
Unknown Country
1
Vietnam
2083
Downloads
Australia
2078
Brazil
1
Canada
3364054
China
10682640
Czechia
1
Finland
1
France
3364053
Gabon
1
Germany
223908
Hong Kong SAR China
1
India
7679
Indonesia
4162
Iran
1
Iraq
630
Ireland
29427
Israel
1
Lithuania
1
Malaysia
11196
Netherlands
58849
Peru
6291488
Portugal
1
Romania
1
Russia
2079
Singapore
646
South Africa
1
Turkey
1
Ukraine
979593
United Kingdom
1
United States
10682643
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Urbanski_mmi_2_2021.pdf | 403.02 kB | Adobe PDF | 35705140 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.